Miklós
-7 °C
4 °C

Tony Curtis elhozta az amerikaiakat

2005.06.03. 15:49
Egyre nő a Magyarországra látogató amerikai turisták száma, jelentős mértékben a Tony Curtis főszereplésével készült reklámfilm miatt. Míg a forgatás és vetítés költségei az ötvenmillió forintot sem érték el, több tízmilliárd forintos bevételt hozott az országnak a hirdetés - állítja a Magyar Turizmus Rt.
A most nyolcvanéves Tony Curtis főszereplésével készült reklámfilm óriási siker volt: míg a Magyar Turizmus Rt. eredetileg nyolcszázalékos forgalomnövekedéssel számolt, tavaly 16 százalékkal több turista érkezett az Egyesült Államokból, mint egy évvel korábban. Ezek a turisták összesen 314 ezer éjszakát töltöttek el a magyar hotelekben. Elsősorban a magas végzettségű, jómódú, idősebb korosztály érdeklődését keltette fel a kampány, azokét, akiket az MT Rt. kampányával megcélzott.

Drágább helyeken

#alt# A jelentős forgalomnövekedés elsősorban a magasabb kategóriájú szállodákban éreztette hatását, valamint a magyar gyógyszállodákban, ahol a tavalyi év folyamán dupla annyi vendégéjszakát töltöttek el az amerikaiak, mint egy évvel korábban. A legfrissebb felmérések szerint idén az első három hónapban 17 százalékkal több amerikai vendég fordult meg a magyar szállodákban mint 2004 áprilisáig.

A reklámfilm forgatókönyvét Lóránt Attila írta, ő is rendezte a klipet. A Post Edison tulajdonosa az Indexnek elmondta, hogy egy több száz oldalas, New Yorkban készült felmérés adta a reklám alapötletét, amelyből kiderült, hogy a célcsoport Tony Curtisnek azt is elhiszi, hogy a zöld valójában kék. A színész megérkezésekor már kész volt a forgatókönyv, de kiderült: nem tartható az eredeti terv, mert Curtis egészségi állapota nem tette lehetővé, hogy több helyszínen is forgassanak. Ezért aztán 24 óra alatt új forgatókönyvet kellett írni, a felvétel pedig egy helyszínen, a Gerbeaudban zajlott. Lóránt szerint Curtis szakmai alázata figyelemreméltó volt, ha hibázott, még ő kért bocsánatot.

A rendező elmondta, hogy a célcsoportnak fontos a nyugalom, innen is ered a film mottója, amely azt próbálta az amerikaiak agyába belevésni, hogy "Budapest: a city to visit, a city to live", azaz Budapest az a város, ahová érdemes ellátogatni, és ahol jó élni. Nem csodákat akartak bemutatni a nézőknek, sokkal inkább az volt a cél, hogy az idősebb amerikaiakból kellemes benyomást váltson ki a klip. Ezenkívül olyan látványosságokat mutattak be (fürdők), amelyek érdekesek lehetnek a célcsoportnak.

Az új remény

A 80 éves sztár beváltotta a hozzá fűzött reményeket és lendületet adott a tengerentúli turistaforgalomnak. Tavaly októberig egyes számítások szerint 80 milliárd forintos pluszbevételt hoztak a Magyar Turizmus Rt. nemzetközi reklámkampányai a hazai turistaforgalomban, miközben a Tony Curtis főszereplésével készült reklámfilm és a Laky Zsuzsa szerepeltetésével lezajlott másik kampány mindössze 400 millió forintba került - állítja Galla Gábor, az MT Rt. vezérigazgatója. Szerinte a Tony Curtis-reklámfilmet közel 3,5 millióan látták.

A gondosan kiválasztott tíz csatornán főműsoridőben, legalább 1500-szor vetítették a klipet. Legtöbbször (340-szer) New York államban láthatta a közönség a reklámot, de Kalifornia (280) és Florida (242) is fontos célpont volt. Egy néző átlagosan másfélszer látta a hirdetést. Az adásoknak sikerült jó árat kialkudni: 35 millió forintba kerül a vetítés.

Szalámi, repülés

Curtis saját bevallása szerint magyarországi gyökerei miatt vállalta a szereplést az országot népszerűsítő filmben, és mert az Egyesült Államokban nem igazán ismerik Magyarországot. Bár gyermekkorában ő sem sokat tudott az országról, egyedül a Hertz szalámi neve csengett ismerősen. Curtis a forgatáson elmondta, hogy egyedülálló érzés magyarnak lenni, a magyarokat kedves és barátságos embernek ismerte meg, a "magyar nők pedig gyönyörűek". "Mindnyájan testvérek vagyunk" és "mosolygó embereket szeretnék látni" - tette hozzá.

Tony Curtis ingyen vállalta a reklámfilmet, még repülőjegyét is maga fizette.

A reklámfilmek forgatása tízmillió forintba került. A reklám célja az volt, hogy felkeltsék az 55 évnél idősebb amerikaiak érdeklődését, ez a korosztály ugyanis évente 270 milliárd dollárt költ szabadidős utazásra. Emellett éppen ez a korcsoport érdeklődik az olyan termékek és szolgáltatások (gyógyturizmus, bor és gasztronómia, kulturális örökség) iránt, amelyek Magyarországot vonzóvá teszik.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.