Jenő
3 °C
8 °C

A BKV trolit vinne a Margitszigetre

2008.01.24. 07:30
Három trolivonal meghosszabbításának előzetes terveire írt ki közbeszerzési tendert a BKV. Mindössze előzetes tervekről van szó, vagyis korántsem biztos, hogy a 75-ös, a 82-es és a 83-as trolibuszvonalakat valóban meghosszabbítják.

Három trolibuszvonal meghosszabbítása előzetes terveinek elkészítésére írt ki közbeszerzési eljárást a BKV Zrt. A megvalósíthatósági tanulmányok a 75-ös, a 82-es és a 83-as trolik vonalát érintik. Ezek a járatok a jövőben a Margitszigetre, Kőbányára és a Mexikói útig közlekednének.

A belváros és a belváros közeli területek közlekedésének magas színvonalú kiszolgálása a cél - tájékoztatta a Nappit a BKV. A környezetbarát, vagyis alacsony zaj- és légszennyezettség mellett megvalósítható fejlesztés egyik lehetősége lenne a troli - tették hozzá, hangsúlyozva, hogy mindössze előzetes tervekről van szó, vagyis korántsem biztos, hogy a trolibuszvonalakat valóban meghosszabbítják.

A közbeszerzésen nyertes cégnek a megvalósíthatósági terven kívül az engedélyezési és a kiviteli terveket is el kell készítenie az építési engedélyek megszerzése mellett. A tárgyalásos közbeszerzési eljárásra január 30-áig lehet jelentkezni. A 75-ös troli jelenleg a Dózsa György úti metrómegállóig közlekedik, az előzetes tervek szerint a vonala a Vizafogón és az Árpád hídon át érné el a Margitszigetet. A BKV szerint a margitszigeti bekötésnek leginkább környezetvédelmi okai lehetnek: zöld környezetbe zöld járművet.

A másik tervezett vonal a 82-es, amely az Uzsoki utcai kórháztól vezetne tovább a Mexikói úti földalatti-végállomásig, a harmadik, a 83-as pedig az Orczy tértől haladna tovább Kőbánya városközpontig. A vonal másik végét is meghosszabbítanák a Kiskörút-Bajcsy-Zsilinszky úton a Podmaniczky utcáig.

Utóbbi vonalon egyébként pillanatnyilag nem járnak trolik, csak pótló buszok, mert a négyes metró építése miatt szünetel a közlekedés - a troli a Kálvin térről indul. A BKV arra hivatkozva, hogy ezek még csak előzetes tervek, nem kívánt nyilatkozni sem az építés várható költségeiről, sem arról, hogy mennyi idő alatt lehetne a vonalakat meghosszabbítani. A megvalósíthatósági tanulmányt április végéig, az engedélyezési terveket július 31-éig kellene elkészíteni.