A Tesco "titka" az, hogy dinamikusan növeli üzletei számát. Az elemzések szerint ugyanis a forgalomnövekedésben sokkal inkább ez, mint az élelmiszer-kereskedelmi piac bővülése mutatkozik meg.
A lista második helyezettje 455 milliárd forinttal a Metspa lett. Az élről alig leszorult cég a Metro áruházlánc, valamint a Spar és Interspar áruházakat működtető cég közös beszerzési vállalata. A harmadik helyen a Co-op Hungary Zrt. végzett, ám 375 milliárdos árbevétele már jelentős lemaradást jelent az előző két céghez képest.
A lista idei két furcsasága, hogy kimaradt a CBA, amely tavaly még az első helyen állt. A magyar tulajdonú, egyebek mellett horvát- és szlovák üzletekkel is rendelkező cég idén ugyanis nem járult hozzá adatai közléséhez. A Lidl valamivel több mint 50 milliárd forintos árbevétellel a lista 11. helyén debütált.
Az adatok alátámasztják a nyilvánosságra hozott AC Nielsen-felmérést, amely azt mutatja, hogy a piac tovább centralizálódik. A társaság szerint egyre kevesebb az élelmiszerüzlet Magyarországon: év végén összesen 23 086 működött, az egy évvel korábbi 23 955-vel szemben. Ez úgy jött össze, hogy a kis boltok százával szűntek meg, ezzel szemben a nagy eladóterű üzletek száma gyarapodott - állítja az AC Nielsen.