A félperces spotok a BBC-n, a CNN-n, a Euro News-on, a Discovery Channelen, National Geographic Channelen és Travel Channelen kerülnek adásba. A szerződés szerint szinte mindegyik spotot főműsoridőben sugározzák majd, a három hét során összesen 575 alkalommal. A reklámkampányra a Turizmus Rt. - amely a napokban jelentette be, hogy az atípusos tüdőgyulladás-járvány miatt leállítja kínai, csaknem negyvenmillió forintos promócióját - 170 millió forintot fordít.
Külön népszerűsítik Budapestet
Budapest reklámkampányára kétszázmillió forintot kapott a Magyar Turizmus Rt.-től és a fővárosi közgyűléstől a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. A pénzből az olasz, a német, a francia és a skandináv országokban kezdik a reklámhadjáratot, amellyel főként az autós turistákat próbálják rávenni a magyar főváros felkeresésére - tájékoztatták az Indexet a BTH illetékesei. Ezért a kampányból kimaradt például a korábban megcélozni tervezett Nagy-Britannia.
A promóció a Magyarország-kampánnyal összehangolva május közepén kezdődik, június 20-ig tart, és főként színes magazinokban megjelenő újsághirdetéseket jelent. A reklámkampányok számára ebben az évben ideális a májusi időpont - állítják a turisztikai szakemberek. A világon szinte mindenhol a következő hetekben döntenek majd a nyaralás helyszínéről. A magyarországi és budapesti reklám hatását elsősorban őszre várják. Ez az időszak a városlátogató turizmus felerősödése, illetve főként a német utazók úgynevezett második szabadságának szezonja.