Intenzív Magyarország-kampány indul külföldön

2003.05.06. 12:19
Bár a tüdőgyulladás-járvány miatt kínai reklámkampányát leállította a Magyar Turizmus Rt., a nyugati vendégek ideédesgetése tovább folyik. A jövő héttől intenzív Budapest-kampányt kezdenek Európa-szerte. Hat műholdas csatornán pedig Magyarország-reklámfilmeket vetítenek június elejéig.
A külföldi, és elsősorban a nyugat-európai utasok idecsalogatására talán minden eddiginél nagyobb figyelmet és több pénzt fordítanak idén a turisztikai marketingesek. A Magyar Turizmus Rt. átfogó Magyarország-kampánya május 12-én kezdődik és június 1-ig tart. Ez alatt az idő alatt hat, döntően angol nyelvű televíziós csatornán vetítenek Magyarország-reklámfilmeket.

A félperces spotok a BBC-n, a CNN-n, a Euro News-on, a Discovery Channelen, National Geographic Channelen és Travel Channelen kerülnek adásba. A szerződés szerint szinte mindegyik spotot főműsoridőben sugározzák majd, a három hét során összesen 575 alkalommal. A reklámkampányra a Turizmus Rt. - amely a napokban jelentette be, hogy az atípusos tüdőgyulladás-járvány miatt leállítja kínai, csaknem negyvenmillió forintos promócióját - 170 millió forintot fordít.

Külön népszerűsítik Budapestet

Budapest reklámkampányára kétszázmillió forintot kapott a Magyar Turizmus Rt.-től és a fővárosi közgyűléstől a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. A pénzből az olasz, a német, a francia és a skandináv országokban kezdik a reklámhadjáratot, amellyel főként az autós turistákat próbálják rávenni a magyar főváros felkeresésére - tájékoztatták az Indexet a BTH illetékesei. Ezért a kampányból kimaradt például a korábban megcélozni tervezett Nagy-Britannia.

A promóció a Magyarország-kampánnyal összehangolva május közepén kezdődik, június 20-ig tart, és főként színes magazinokban megjelenő újsághirdetéseket jelent. A reklámkampányok számára ebben az évben ideális a májusi időpont - állítják a turisztikai szakemberek. A világon szinte mindenhol a következő hetekben döntenek majd a nyaralás helyszínéről. A magyarországi és budapesti reklám hatását elsősorban őszre várják. Ez az időszak a városlátogató turizmus felerősödése, illetve főként a német utazók úgynevezett második szabadságának szezonja.