Business Talks '24
Üzleti konferencia
A gyártói és a kereskedelmi márkák fejlődését elemezve szembeötlő a saját márkás ásványvizek közel 50 százalékos növekedése. A táplálkozási szakértők által egészségesebbnek mondott szénsavmentes és szénsavval enyhén dúsított vizekből 2004-ben megközelítően kétszer annyit fogyasztottunk, mint egy évvel korábban szemben a szénsavas vizekkel, melyekből mindössze mintegy 8 százalékkal fogyott több, mint 2003-ban.
A gyümölcslevek terén egyértelműen megkezdődött a magasabb gyümölcstartalmú italok térhódítása. Gyümölcslevekből 2 százalékkal kevesebbet fogyasztottunk, a 100 százalékos, prémium gyümölcslevekből azonban 8 százalékkal vásároltunk többet 2004-ben. A legalacsonyabb, 30 százalékos gyümölcstartalmat sem elérő italokból 3 százalékkal adtak el kevesebbet az üzletek. A fogyasztói árak növekedésének köszönhetően a bevételek a vizsgált terméktípusok esetében emelkedtek.
A szénsavas üdítőitalok piaca a gyümölcslevekéhez hasonló képet mutat. 2004-ben nem egészen 3 százalékkal kevesebbet adtak el az üzletek, ám bevételüket így is sikerült mintegy 1 százalékkal növelniük. A kisbolt láncoknak sikerült a legtöbbet fejlődniük ezen a téren - az előző éves értékesítési számaikat 2004-ben mintegy 3 százalékkal sikerült túlszárnyalniuk.
Sörből 2004-ben közel 9 százalékkal fogyott több, mint 2003-ban, így a 2004-es növekedési ütem nem marad el az előző évitől. Ez elsősorban az alkoholos sörök egyre nagyobb kedveltségének köszönhető - 2004-ben közel 10 százalékkal fogyott több az alkoholtartalmú sörökből, mint egy évvel korábban. Az alkoholmentes sörök ezzel szemben némileg veszítettek népszerűségükből. Az adatok tanúsága szerint a fogyasztás a meleg nyári hónapokban és a családi eseményekben bővelkedő decemberi hónapban mutat magasabb értéket.
Business Talks '24
Üzleti konferencia