Élre tört az ásványvíz

2003.08.05. 14:50
Majdnem megháromszorozódott azok száma az elmúlt 12 évben, akik különösen szívesen fogyasztják az ásványvizet - derül ki a Gfk piackutató intézet felméréséből. Sört a felnőttek 33 százaléka fogyaszt szívesen.
Az ásványvíz a legnépszerűbb szomjoltó ital, az elmúlt 12 évben megháromszorozódott azok száma, akik különösen szívesen fogyasztják. Amíg ugyanis 1989-ben a válaszadók 29 százaléka ivott szívesen ásványvizet, addig idén már 68 százalék - állapította meg a GfK Piackutató Intézet.

Ugyanannyian szeretik a sört

Az ásványvíz mellett továbbra is a válaszadók kétharmada iszik szívesen gyümölcslét. A szódavizet és a korábbiaktól eltérően a szénsavas üdítőt is a felnőttek többsége kedveli. Sört pedig a felnőttek 33 százaléka fogyasztja szívesen, ami lehelletnyi, egy százalékos csökkenés 1989-hez képest.

A fogyasztás gyakoriságában szintén sok változás történt. Egy magyar felnőtt hetenként átlagosan három napon fogyaszt ásványvizet. Második helyen a szódavíz áll heti átlag 2,4 napos, harmadik a gyümölcslé 2,1-es, majd a szénsavas üdítőital 1,8-as és a szörp 1,4-es mutatóval következik. Sört a válaszadók hetenként átlagosan 0,6 napon isznak.

Még mindig kis boltokban vásárolunk

Magyarországon az alkoholmentes szomjoltó italok leggyakoribb vásárlási helyszíne még mindig a kis bolt, de utána ott az egyre nagyobb szerepet játszó hipermarket és a diszkont is. Szlovákiában és Lengyelországban kimagasló a kis boltok részesedése a szomjoltók beszerzésében. Csehországban az italok fő bevásárlási helye a legtöbb háziasszony számára a szupermarket, és mellette alig kisebb arányban a hipermarket.