Business Talks '24
Üzleti konferencia
Csökkenő piacok
Az utóbbi fejleményben döntő szerepet játszik, hogy a legnagyobb piacon, Lengyelországban 33 százalékkal zuhantak az eladások. Magyarország szintén nem dicsekedhet, a 8,3 százalékos csökkenés a második legnagyobb nem csupán az új tagok körében, hanem a teljes EU-ban.
A nagy nyugat-európai piacok közül kiemelkedik Franciaország, ahol 3,9 százalékkal bővült a piac, míg Németországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Spanyolországban egyaránt szűkült. A legdinamikusabban Dániában és Írországban nőttek az eladások, 22,4, illetve 14,4 százalékkal.
Az ACEA másik kimutatása, amely az egyes autógyáraknak a régi EU-ban és a három EFTA-országban - Svájcban, Norvégiában és Izlandon - realizált eladásait összesíti, arról tanúskodik, hogy a vezető gyártók közül egyedül a negyedik helyen álló, az Opelt is magában foglaló amerikai General Motors tudott javítani, amelynek eladásai 0,9 százalékkal, 408,7 ezer darabra nőttek.
A piacvezető Volkswagen-csoport 2,1 százalékkal, 649,2 ezerre, a második Peugeot-Citroën 4,9 százalékkal, 544,3 ezerre, a Ford-csoport 3,8 százalékkal, 443,6 ezerre, a Renault 2,1 százalékkal, 381,3 ezerre, a Fiat-csoport 15 százalékkal, 269 ezerre, a DaimlerChrysler 3,2 százalékkal, 221,5 ezerre, a Toyota 1,6 százalékkal, 208,1 ezerre rontott.
Az egyik nagy nyertes a rangsorban a Toyota után következő BMW, amely - a Minivel együtt - kerek tíz százalékkal, 188 ezer darabra növelte értékesítését. A legnagyobb arányban, 66,5 százalékkal a Kia javított, 52,5 ezer darabos értékesítésével a dél-koreai autógyár megelőzte a Suzukit, amelynek eladásai 44,2 ezer darabon stagnáltak a tizennyolc országot felölelő piacon.
Business Talks '24
Üzleti konferencia