Nevet és logót vált a HVB

2007.01.23. 12:39
Februártól UniCredit Bank lesz a HVB Bank neve, ezzel is az egységes brandet erősítve a közép-kelet-európai régióban. A bankfiókokat február közepére alakítják át, az átállást segítendő a HVB neve is megjelenik még egy ideig a termékeknél.

Nevet vált a HVB Bank, 2007 februárjától felveszi az UniCredit Bank nevet. A névváltás oka a másfél évvel ezelőtti HVB-Bank Austria Creditanstalt-UniCredit egyesülés. Most a csoport nevének erőteljes megjelenítésével kívánják erősíteni régiós piacvezető szerepüket.

Az egyesüléssel másfél évvel ezelőtt Európa egyik legnagyobb - Közép-Kelet-Európában piacvezető - bankcsoportja jött létre. A csoport a régió 17 országában 3 ezer bankfiókkal és több mint 24 millió ügyfélkapcsolattal rendelkezik. Az idén elsőként a magyar HVB Bank vált, ezt követően még 2007-ben majdnem mindegyik országban felveszik az UniCredit márkanevet.

Banktörténet
A HVB Bank Hungary Zrt. az UniCredit csoport tagjának, a Bank Austria Creditanstalt (BA-CA) banknak a leányvállalata. A BA-CA története 1855-re nyúlik vissza, a Creditanstalt megalakulásának évére. 1991-ben a Zentralsparkasse und Kommerzialbank és az Oesterreichische Laenderbank fúziója révén létrejött a Bank Austria. 1997-ben a Bank Austria átvette a Creditanstalt bankot, az ország második legnagyobb bankját. 2000-ben a BA-CA egyesült a HVB csoporttal. 2005 novembere óta a BA-CA az UniCredit csoport tagja.

Magyarországon a HypoVereinsbank Hungária Rt. 1993-tól van jelen. 1998-ban a Bayerische Vereinsbank és a Bayerische Hypothekenbank összeolvadásából létrejött a HVB-csoport. A 2000-ben történt egyesülés után itthon 2001-ben alakult meg a HVB Bank Hungary Zrt., a Bank Austria Creditanstalt Hungary és a HypoVereinsbank Hungária Rt. egyesüléséből.

Néhány országban még tárgyalnak a brandekről. Bulgáriában nem döntötték még el, hogy UniCredit-Bulbank vagy Bulbank UniCredit lesz a név. Bizonytalan a név Horvátországban és Lengyelországban is. A logó és a színek azonban mindenhol egységesek leszenek – magyarázta Patai Mihály vezérigazgató.

A tervek szerint február végére mind a 75 fiókot átalakítják az új dizájnnak megfelelően. Ennek költsége nem nyilvános, az összeget a pénzintézet még megbecsülni sem volt hajlandó. A reklámokban az első időszakban folyamatosan visszautalnak a régi névre: a cél, hogy egy éven belül az UniCredit ugyanolyan ismert legyen, mint a HVB.

Bár a megszorítások kihívások elé állítják a bankszektort az idén, a bank vezérigazgatója reméli, tovább növelik piaci részesedésüket. Tőzsdei cég lévén számokat még nem említhetnek, ám Patai Mihály annyit jelzett, sikeres év áll a HVB Bank mögött. Nőtt a lakossági ágazatban a piaci részesedésük, ugyanakkor nem sikerült javítani a 7. helyezésükön a banki rangsorban.

Ezzel a pozícióval az anyabank nem elégedett. A vezérigazgató jelezte, hogy a bankot érdekli az FHB privatizációja, indulni is fognak érte, de még nem biztos, hogy ajánlatot is tesznek. A bank 2008 végére 7 százalékos piaci részesedést szeretne elérni. Előrelépést a banki rangsorban azonban csak további akvizíciókkal tudnak elképzelni.