E szerint fenntartásokkal, de valósnak bizonyult, hogy a klórmentes tisztítók kíméletesebbek a ruhákhoz. Ugyancsak beigazolódott, hogy ezek a termékek biztonságosabbak és sokrétűbbek, ám a GVH álláspontja szerint az állítás a maga szövegkörnyezetében kicsit csúsztat.
Kifejezetten nem igaz viszont, hogy a Vanish-család termékei minden színes ruhán alkalmazhatóak. A GVH kakaópróbát végeztetett és kiderült: a reklámokban hirdetettel ellentétben nem távolítja el az ital által hagyott foltot.
A hatóság 15 millió forintra bírságolta a tisztítókat forgalmazó Reckitt Benckiser Kft.-t, mert az a fogyasztók megtévesztésével jutott versenyelőnyhöz a piacon. Enyhítő körülményként vették figyelembe, hogy a reklámfilmben az állítás nagyobbik része helytálló volt és a vásárló a csomagoláson is kielégítő tájékoztatást kapott. A GVH ezzel együtt a forgalmazó céget eltiltotta a reklámban alkalmazott megtévesztő fogalmazástól, amelyet az úgy is kiküszöbölhet, hogy a használhatóságra vonatkozó részben korlátozást iktat be, illetve a szpotból egész egyszerűen kihagyja a kakaófoltot.