Zelma, Rajmund
-10 °C
-3 °C

Ötmilliárddal olcsóbban épülhetne az M7-es

2006.08.01. 10:18
A 36 kilométeres Balatonkeresztúr-Nagykanizsa szakasz 41,4 milliárdból épül meg, ha végül nem bizonyosodik be, hogy a tendernyertes Vegyépszer-Betonút páros pályázata is hibás - derül ki a Népszabadságból.

A Vegyépszer és a Betonút konzorciuma nyerte az árversenyt az M7-es Balatonkeresztúrt Nagykanizsával összekötő szakaszának építésére kiírt tenderen - tudta meg a Népszabadság. Ennek ellenére nem biztos, hogy a balatoni sztráda 36 kilométerének építésére ez a páros kap majd megbízást. A lap úgy tudja, a Nemzeti Autópálya Zrt. szakértői több konzorcium pályázati anyagában hibát találtak, így kizárások is várhatók.

A végleges árajánlatok tegnapi bontásakor mindenesetre egyértelművé vált: a jelentkező hat konzorcium közül négynek az eredetileg megajánlottnál lényegesen olcsóbban is megéri a beruházás megszerzése. Az árversenyt az élen záró Vegyépszer-Betonút konzorciuma például több mint tíz százalékot, csaknem ötmilliárd forintot tudott lefaragni a júniusban még csak a negyedik helyre elég ajánlatából. Véglegesnek számító, 41,4 milliárdos vállalása így már 340 millióval olcsóbb, mint az első körben győztes Granit-Doprostav páros eredeti árajánlata.

A talán első körös győzelme tudatában árain jottányit sem változtató osztrák-szlovák konzorciumot a Strabag és Hídépítő párosa is megelőzte. Ők majdnem kilenc százalékot engedtek áraikból. (Ezek után már érthető az is, hogy a múlt héten miért vonták vissza jogorvoslati kérelmüket a Közbeszerzési Döntőbizottságnál.) A legtöbbet, mintegy 12 százalékot a korábban a legdrágább ajánlatával az előző körben még utolsó helyre sorolt Porr-Viadom-Terrag-Asdag engedett. A Bilfinger-Swietelsky konzorciuma alig, a Colas egyáltalán nem változtatott árain.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.