Több külföldi, mint magyar
Az Utazó magazin által megszervezett Turizmus és Profit 2004 című szakmai konferencián elhangzott, hogy a prognózis szerint az idén négy százalékkal nő a belföldi vendégéjszakák száma, és eléri a 8,528 milliót, míg a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma három százalékkal 10,6 millióra emelkedik.
A vezérigazgató szerint az idei marketing terv legfontosabb céljai között szerepel a főváros, a Balaton, az egészség- és a hivatásturizmus. A tervek szerint új piacokra próbálnak betörni, így Kínába és Szlovéniába. Galla Gábor hozzátette szerint rendkívül fontos Magyarország arculatának kialakítása, ismertségének fokozása. Mint mondta, Magyarországnak, amióta elvesztette a "gulyás kommunizmus", "legvidámabb barakk" imázsát, azóta gyakorlatilag nem alakult ki új arculata.
A vezérigazgató szerint több kutatás is azt mutatta, hogy elsősorban azok a turisták fogalmaztak meg negatív kritikát Magyarországgal szemben, akik nem is jártak még hazánkban. Ezért az Magyar Turizmus Rt. egyik legfontosabb feladata, hogy megfelelő információkat adjon az országról, illetve, hogy az országról kialakult téves, vagy rossz kép megváltozzon.