Mária
-6 °C
-2 °C

Megszerezte a Szabadkikötő felét a Waberers

2006.10.02. 13:53
A Waberers Holding (WH) Zrt. ötvenszázalékos tulajdonrészt szerzett a Multicont-csoportot irányító Multicont Logisztikai Zrt.-ben, így érdekeltségébe került a Budapesti Szabadkikötő Zrt. is, amelynek 99 százalékát a Multicont Terminál Szolgáltató Kft.-Erdért Kft. konzorcium ez év májusában vásárolta meg az ÁPV-től 5 milliárd forintért.

A WH az MTI-t hétfőn arról tájékoztatta, hogy egyszázaléknyi részvénypakettet vett a Raaberlog Kft.-től - amely így 50 százalékos tulajdonosa maradt a Multicont Zrt.-nek -, továbbá megvásárolta a Multicont Zrt. részvényeinek 49 százalékával rendelkező, az idén júliusban bejegyzett, 3 millió forint törzstőkéjű Container-Invest Vagyonkezelő Kft. üzletrészeinek 100 százalékát.

A kivásárlás után a Multicont csoportot fele-fele arányban közösen irányítja a Raaberlog Kft. és a WH Zrt., ám az összefonódáshoz szükséges a Gazdasági Versenyhivatal engedélye is.

A vezérigazgatót kirúgták

A Budapesti Szabadkikötő Zrt. új tulajdonosai menesztették Somlóvári László vezérigazgatót, erre a tisztségre Nagy Imre kapott megbízást, míg a kereskedelmi és forgalmi igazgató Ágh Miklós, a Ferroport eddigi ügyvezető igazgatója lett.

A Multicont Terminál Szolgáltató Kft.-Erdért Kft. konzorcium az ÁPV Zrt. felé tíz év alatt 13,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget a Szabadkikötőben, amelyet a Waberers Holding 30-35 milliárd forinttal kíván növelni.

Tavasszal még nem sikerült

Az ÁPV Szabadkikötőre kiírt tenderén a Waberers Holding Logisztikai Zrt. is indult, azonban 4,7 milliárd forintos ajánlatával csak a harmadik lett.

A Mahart Szabadkikötő Rt.-ből kiváló, 355 millió forint jegyzett és 477 millió forint saját tőkéjű Budapesti Szabadkikötő Zrt. rendelkezik a Csepeli Szabadkikötő 75 évre szóló üzemeltetési jogával, valamint 75 évre haszonélvezeti joga van a földterületekre, az azon álló felépítményekre és infrastruktúrára.

A társasághoz 45 hektárnyi kikötői vízfelület és 38 hektárnyi fejleszthető ingatlanterület tartozik, de ezek az infrastruktúrával együtt nem kerülnek a befektető tulajdonába, tartós állami tulajdonban maradnak.