Európai terjesztkedés
A Wal-Mart a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, és erőteljesen terjeszkedni akar. Lee Scott, a Wal-Mart főnöke a közelmúltban kelet-európai akvizíciókat jelentett be, konkrétan Magyarországot, Lengyelországot és Oroszországot említette. Az elmúlt évben a Wal-Mart nemzetközi tevékenységéből csak az összforgalom 21 százaléka származott, 285 milliárd dollár értékben. Európában a Wal-Mart eddig csak Nagy-Britanniában és Németországban aktív, Németországban veszteséges.
Scottnak az a véleménye, hogy Kelet-Európában több értelme van az átvételnek, mint lerakatok létesítésének, mivel a nemzetközi riválisok már elkezdték a piacok konszolidálását, Kelet-Európában a kereskedelem átlagban évi 10 százalékkal növekszik. A belga Delhaize-csoport az FTD adatai szerint hét Cora szupermarketet üzemeltet, a konszernnek azonban nem sikerült növelnie piaci részesedését, ezért le akar adni terheiből.
A Wal-Mart magyarországi megjelenése a piacvezető brit Tesco ellen irányul. A Tesconak Magyarországon 46 lerakata van, és az év végéig az újonnan megnyíló filiálék száma a tizenkettőt is elérheti. A Wal-Marttal ellentétben a Tesco négy közép- és kelet-európai országban már üzemeltet 200 szupermarketet. A német Rewe, a Tengelmann és a Lidl is tart fenn üzlethálózatot Magyarországon. A Lidlnek, szintén az FTD adatai szerint, 29 üzlete van, és 2005 végére számukat 45-re akarja növelni.
Az Index napok óta próbálja elérni a Cora áruházlánc magyarországi vezetését, illetve sajtóosztályát, sikertelenül.