Ezen kívül a cég állásfoglalás iránti kérelmet nyújtott be a Magyar Reklámszövetség Reklámetikai Bizottsága, illetve az Önszabályozó Reklám Testület Etikai Bizottsága felé - tette hozzá Kázmér Natasa.
Háború
Magyarországon a fapados légitársaságok közötti háború egy hete tört ki, amikor az easyJet egész oldalas hirdetésben támadta a WizzAirt. Mint az Index hírt adott róla, az angol low-budget légitársaság arra hívja fel a figyelmet a napilapokban, hogy a konkurens cég honlapja szerint 2004. november 22. és 2005. március 26. között a Budapest-London vonalon több mint kétszáz járatot törölt. Az easyJet közlése szerint a hirdetésre azért volt szükség, mert a járattörlések rossz fényt vetnek a fapados kategóriára.
A WizzAir válaszában elismerte, hogy kezdő légitársaságként előfordultak járattörlések. De szerintük ez minden légitársaságnál - ideértve az easyJetet is - előfordul. Kázmér Natasa lapunknak elmondta, hogy a hirdetés a kiélezett piaci helyzet eredménye. A WizzAir néhány hónap alatt Magyarország harmadik legnagyobb forgalmú cégévé nőtte ki magát. Úgy tűnik a WizzAir sikere komolyan veszélyezteti a versenytárs üzleti érdekeit, különben nem költene több tíz milliót naponta a negatív reklámra. A társaság vezérigazgatója, Váradi József gyerekes megnyilvánulásnak nevezte a konkurens támadását.
Vizsgálódnak
A magyar fapados a hét végén bejelentette, hogy 25 millió eurós finanszírozásról állapodott meg egy befektetői csoporttal, így rendeződik pénzügyi helyzete.
A Magyar Reklámszövetség etikai bizottsága következő ülésén foglalkozik a kérdéssel - nyilatkozta az Indexnek a szövetség illetékese. A döntés valószínűleg jövő hétfőn fog megszületni.