Pandora, Gabriella
6 °C
15 °C

Százmilliós károkat okoztak a zavargások

2006.11.14. 16:08
Októberben a tavalyihoz képest 40 ezerrel kevesebb vendégéjszakát regisztráltak a budapesti szállodák. Csak az ebből fakadó bevételkiesés 727 millió forint volt.

A szeptember-októberi budapesti zavargások és az erről megjelenő tudósítások nagymértékben járultak hozzá ahhoz, hogy a vizsgált budapesti szállodákban októberben az egy évvel korábbihoz képest több mint 40 ezerrel csökkent a vendégéjszakák száma, a bevételkiesés így elérte a 727 millió forintot - mondta Pál Béla, az Országgyűlés sport- és turisztikai bizottságának szocialista alelnöke azt követően, hogy a bizottság tájékoztatást hallgatott meg a témában.

Bánki Erik, a bizottság fideszes elnöke szerint a turizmusban okozott károkért nagyrészt a rendőrséget terheli a felelősség. Az MTV székházának ostrománál a rendőrség határozott fellépéssel elejét vehette volna a teljes rendzavarási folyamatnak - tette hozzá.

Az ülésen elhangzott az is, hogy a Magyar Turizmus Zrt. Téli invázió elnevezésű, Magyarország imázsának erősítését célzó kampánya több mint 100 millió forintos támogatást kap, 40 millió forintot a szakmától, míg a többit a minisztérium biztosítja a turisztikai célelőirányzat terhére - mondta Pál Béla.

A bizottság alelnöke - mint azt utóbb az MTI-nek elmondta - az ülésen azzal a kéréssel fordult képviselőtársaihoz: közösen tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy a politizálás a parlamentben folyjon, illetve azért, hogy senki ne keltse külföldön Magyarország rossz hírét. Személyes példamutatásra és párbeszédre van szükség annak érdekében, hogy a politikai megosztottság csökkenjen - hangsúlyozta Pál Béla, hozzátéve, javaslatával a jelen lévő képviselők is egyetértettek.

Bánki Erik a bizottság elnöke az MTI-nek adott nyilatkozatában üdvözlendőnek nevezte a Téli invázió marketingakciót, de mint mondta, keveslik az erre felhasználható 70 millió forintos kormányzati forrást. Ezért olyan ötpárti bizottsági javaslat megfogalmazását kezdeményezik, amely a jövő évi költségvetés terhére több 100 millió forintra emelné az ország imázsát erősítő marketingköltségeket. A bizottság elnöke jó esélyt lát arra, hogy ez a javaslat már a jövő heti bizottsági ülés napirendjére kerülhet.