Magyarországnak műtét kell!
2009.03.04. 13:35 - Buró Szilárd, Equilor Befektetési Zrt., devizaelemző
Először Izlandhoz hasonlítottak minket. Később „csak” a régió leggyengébb láncszemeként emlegettek. Manapság pedig már Barack Obama is Magyarországgal foglalkozik. Sorban csapódnak be előttünk az Európai Uniós ajtók. A kedvezőtlen megítélés alá eső régióban is külön kezelnek bennünket, sőt ők maguk is próbálják kirekeszteni Magyarországot. Lehet, hogy végre rá kellene jönni, hogy a tükörben látható sápadtság nemcsak a napsütés hiányának köszönhető, hanem valóban betegség, amire gyógyszer kell. Sürgősen!
Sokan és sokszor elmondták már, hogy a rendszerváltás óta nem történtek meg azok a reformok, amire egy kapitalista gazdaság működéséhez szükség lenne. Nagyon nem is akarok ezzel mélyebben foglalkozni, de egy hasonlattal azért megpróbálnám érzékeltetni a jelenlegi helyzetet. A párhuzam kicsit durva, de sajnos a helyzet is az, amiben vagyunk.
A középkorú férfi páciensnél a kilencvenes évek közepén rákot diagnosztizáltak. Az első felismerés után kapott is egy igen hatásos kezelést (Bokros csomag), amitől ugyan elvesztette a haját, ettől kicsit rosszabb lett a kedélyállapota, de utána átmenetileg sokkal jobban érezte magát. Lassan annyira optimista lett, hogy újra visszaszokott a cigarettára, az italra, s csak úgy szórta a pénzt. Közben félt, hogy a betegség visszatérhet, és újra a szépsége kárára mehet, úgyhogy szépen lassan elhanyagolta az orvosi vizsgálatokat is. Az élete, elsősorban a környezetének köszönhetően egész jól alakult, újra kinőtt a haja, erősnek érezte magát, és ragadtak rá a nők. Annyira, hogy az apró jeleket teljesen figyelmen kívül hagyta. Néhány gyomorfájás, vagy rosszullét a napon, mind magyarázható volt más okokkal is.
Aztán a helyzet súlyosbodni kezdett, s az egyre gyakoribb panaszok mégiscsak visszaüldözték az orvoshoz. A szakember javaslata egy azonnali műtét lett volna, ezzel azonban nem volt hajlandó szembenézni, és helyette titokban gyógyszereket szedett, de a környezetének állította, hogy minden a legnagyobb rendben van.
Aztán elérkezett a pillanat, amikor 2006 tavaszán már olyan látványos tünetek jelentkeztek, hogy a legközelebbi barátoknak el kellett mesélni, hogy a betegség visszatért, és a helyzet egyáltalán nem jó. Meg is fogadta, hogy most aztán mindent megtesz a gyógyulásért, de ahogy a szükséges műtét ideje közeledett, újra csak megijedt. Ismét tüneti kezelések sora jött az életmentő műtét helyett, de közben az ivással és a dohányzással sem hagyott fel.
Egyre több orvos hívta fel a figyelmét, hogy ezzel csak ideig-óráig lehet jobban, a tényleges gyógyulás esélyét csak egy operáció adhatja meg. Közben a leromlott állapota miatt sorban vesztette el a barátait, ellenségei pedig még jobban gyalázkodtak gyávasága és tehetetlensége miatt.
Mára odáig jutott páciensünk, hogy néhány órányi talponlét után muszáj lefeküdni és pihennie kicsit, az emeletre menés órákig tartó tortúra, de még mindig azt próbálja mondani, nagy szüneteket tartva a mondatok között, hogy köszönöm, jól vagyok. Mert annyira fél az operációtól, amely esetleg kárt tenne a szépségében.
Tudom, hogy nagyon nehéz elviselni, ha az ember elveszti a népszerűségét és a barátait, de könyörgöm, ennek a nagy része már úgyis megtörtént, és azért az ÉLET, az életben maradás mégiscsak a legfontosabb cél kellene, hogy legyen!
Engedjük hát behatolni azt a szikét, mert hosszú távon csak ez segíthet.




Kommentek
2009.03.04 16:13:06Rob67
Kis Hableány
Gyurcsány valóban nem tette meg azokat a lépéseket amiket meg kellett volna tennie, még ha fáj is. Pedig neki lett volna történelmi léehetősége a második ciklusával. De nem tette, ettől lesz megélhetési politikus.
De kérdezem: Te eddig is ilyen hevesen érveltél Gyurcsány tétlensége ellen? Mert nekem úgy rémlik van egy pár százezer az országban aki folyamatosan sír, ha attól kell tartania, hogy meghúzzák a gatyaszíjat.
2009.03.04 16:14:35Mad1980
Grat a kiváló íráshoz! Nagyon találó!
Egy megjegyzés: Nagyon nehéz úgy befeküdni egy műtétre, hogy van egy orvos, akit felkértünk a műtétre, már be is mosakodott, el is kezdte a műtétet, majd 10 percenként berohangál egy másik kissé frusztrált orvos, és azt kiabálja folyton: Ne ott vágjon! Ne így vágjon! Maga nem ért semmihez!!! És persze még a családtagokat is erről győzködi.
Arról persze, hogy szerinte hogy kellene műteni, nem mond semmi konkrétat, csak annyit, hogy el kell távolítani a daganatot.
Félreértés ne essék itt a teljes orvosi kar és a beteg is hibás!!!
2009.03.04 16:14:54trey82
Jó a hasonlat, jó a cikk.
Nehéz megérteni Gyurcsányt és a szocikat. A népszerűségük már úgyis elveszett, a továbbiakban pedig 2 fajta befejezés lehet:
1, Minden mindegy alapon (úgyis Fidesz kormány jön) belevágnának abba amibe eddig senki sem mert. Ezzel politikailag nem veszítenének semmit (hisz gyakorlatilag már nincs mit) viszont minden korábbi saruk ellenére szépen búcsúznának.
2, Nem csinálnak semmit, megvárják hogy a Fidesznek kelljen takarítani.
Nagyon úgy tűnik hogy a 2-es opcióra játszanak. Ez még politikailag érthető is lenne, de itt most tényleg az ország történelmi sorsa már a tét.
Nem értem a szocik miért a fidesszel foglalkoznak állandóan, mi lenne ha leszarnák a fideszt végre és megpróbálnák rendbetenni az országot amíg van hatalmuk? Nem mindegy hogy 1 vagy 3 százalékos párt lesz belőlük aztán? Szerintem mindegy.
Nevetségesnek tartom hogy állandóan attól rettegnek hogy "majd mit tesz a Fidesz". Miért fontos ez, könyörgöm?
Ez olyan mintha egy színész a színpadon előadás közben végig mást sem csinálna csak rettegve nézné hogy a közönség hogyan reagál és a fóbiája miatt észre sem venné hogy már rég nem játsza a darabot csak áll és bámul a közönség felé.
Minden kormány arra kap megbízást a választóitól hogy az ország ügyét előbbre vigye.
Nálunk mindjárt államcsőd lesz de a szocik még mindig azon paráznak hogy "de mit fog szólni hozzá xy, a nyugdíjasok, az ellenzék, a közalkalmazottak". Nem mind1 már mit szólnának hozzá?
Nincs mit veszteni szocikáim, lépjetek már
2009.03.04 16:16:42majdnem123
"Minden nemzetnek olyan kormánya van, aminőt érdemel. Ha valami oknál fogva ostoba vagy komisz emberek ülnek egy bölcs és becsületes nép nyakára, akkor a nép azokat a silány fickókat minél hamarabb a pokol fenekére küldi. De ha egy hitvány kormány huzamosan megmarad a helyén, akkor bizonyos, hogy a nemzetben van a hiba … Akkor az a nemzet aljas vagy műveletlen."
remélem igy már nincs kifogásod (én ilyenről nem hallottam)
Nem a szerző a lényeg, én is utána nézek ;)
2009.03.04 16:18:34Rob67
werem
Fidelnél azért több.
Nem vagyok masszop szimpatizáns, sem ficesz.
De egyik faszkalap sem tett meg egyetlen népszerűtlen lépést amikor megtehette volna. 20 kibaszott év ment ki az ablakon
És ezalatt mindegyik csak a következő négy évre gondolt, a képviselői tiszteletdíjra, a számla nélkül felvehető képviselői kölstégtámogatásra.
Itt az eredménye: van 386 bitang tolvaj a T. Házban aki a fizetéséért hagyta veszni az országot.
Nem az a kérdés ki a nagyobb tolvaj, ez felsleges vita.
Miért kellett így lennie?
Hány politikai ígéret teljesült be, hányért lettek felelősségre vonva jobbról és balról? Mit csináltak 20 évig?
Mit kellett volna?
2009.03.04 16:21:07Mr.Wednesday
Hagyjuk már a neveket gyerekek! orbán? gyurcsány? ki a fasz érdekel? Baromi kemény magunkbanézésre van szükség. teljesen igaza van azoknak akik széchenyit idézgetik. a mai magyar társadalom, ha egy személyként nézzük, egy 7 éves kisgyerek aki kibaszottul örül ha kap egy új medzsót(matchbox), akkor is ha közben nem tudja elkezdeni az első osztályt mert arra már nem futotta, sőt!
Csodálkozunk, hogy ez a hozzáállás teret adott az osztogató, populista politikának? itt már csak a teljes összeomlás segíthet.(ami nincs már messze) utána lehet a romokból építeni valami újat. talán...
2009.03.04 16:22:16csodarabbi
werwolf
a felelősség a kormányé, ezt én lennék az utolsó, aki vitatná. de ha azt kéred számon, miért nem lettek itt reformok az utóbbi 6 évben, arról a fideszt sem ártana megkérdezni. szociális népszavazás, rémlik valami?
2009.03.04 16:26:06jarek
Szerintem támadjuk meg Szlovákiát majd gyorsan feltétel nélkül kapituláljunk. Akkor ők elfoglalnának minket kiűznék a mocskos magyar politikai elitet és pénzes talpnyalóikat. Utána lenne itt is hozzáértő szlovák kormány és euro!
2009.03.04 16:29:49balfék
Bármikor kerültem mszp-s közelébe állandóan azt mondtam, nem kell foglalkozni az ellenzékkel, mert bármit tennének azt úgy sem tudnák elfogadi, akkor már az a legjobb, ha végigcsinálják ,amit elgondoltak.Nem így tettek. Így alakult ki az az érzet, hogy nem a kormány, hanem az ellenzék kormányoz.
2009.03.04 16:31:29trey82
teljesen lényegtelen hogy Széchenyi mondta vagy valaki más, attól még ugyanúgy igaz.
Ma Magyarországon konkrétan a többség ingyenélő eltartott így minden nagy pártnak többségi szavazóbázisa. A pártok pedig félnek szólni nekik hogy "hé dolgozni is kéne, értéket is kéne teremteni nem csak mástól elvenni ha termel valamit"
Én ilyen "érték termelő" vagyok, a fizum 69%-át az állam minden hónapban richtig elveszi tőlem.
Ha nem ébreszti valaki fel az ingyenélő többséget hamarosan akkor a valóság fog mindenkit arcul csapni, de az nagyon csúnya lesz
2009.03.04 16:32:17trey82
"Az igen kínzó kérdésre, hogy hogyan lehet a megélhetési politizálást felszámolni egyetlen értelmes válasz van: szavazat-arányosítási módzserrel. Magyarul: mindenkinek van egy szavazata. Azután évente befizetett 100.000 forint adónként plusz egy. Akkor esetleg azok döntetnének a közterhekről, akik viselik azt. Ráadásul hirtelen nagyon kifehéredne egyik-másik lobbysta bevétele..."
támogatom
2009.03.04 16:32:17Spiro
Nem pártokra, hanem független jelöltekre kellene már szavazni gyerekek, illetve a politikusok ciklus közbeni visszahívásának is kellene lehetőségének lenni.
A pártok mindenhol a világon a hatalom megszerzésére szerveződött lopás csoportok.
~105 járási, megyei, városi bíróság van. Ennyi Önkori kellene azonos illetékességgel, ahol a polgármester egyben parlamenti képviselő is és kb. 100.000 állampolgát képvisel. Ezekből a körzetekből 1-1 listás jelölt is mehet a parlamentbe, de arra is lehessen szavazni, hogy Engem semelyik párt ne képviseljen, illetve a nem szavazók szavazata is nemnek számít és csak akkor jut be a listás jelölt, ha megvan az 50% egyébként csak a polgármester megy (így lenne tétje a lista dolognak).
Az apparátus 80%-kal csökkenthető lenne, ha a segélyezési és adóügyeket az APEH központilag intézné.
Az Önkorik költségvetése ~2500MRD Ft ez több mint az összes SZJA bevétel. (mi tök hűlyék vagyunk)
Univerzális igazolvány kell szeméyli-jogsi-TB-adó- nyugdíjas-diák-rokkant (egészségügyi adatokkal, ujlenyomattal, DNS-sel) egyben, minden adat legyen rajta és külön lakcím kártya sem kell. Ezeket a Bankok posták is kibocsájthatnák.
Vagyon nyialtkozat nélkül, honnan tudjuk ki az aki segélyre szorul.
Nyugdyjasok ingatlannal mehetnek a HILD-hez az OTP-hez stb.
Akinek meg van vagyona az jelzáloghitelt vegyen fel.
Én tele vagyok ötletekkel.
KORDA GYURI for PRESIDENT.
2009.03.04 16:32:55csodarabbi
majdnem123
a szöveg ellen nincs semmi kifogásom, sok igazság van benne, sőt akár még széchenyi is mondhatta volna, bár nem mondta :)
2009.03.04 16:35:11tcom
trey82!
A szocik azért nem mernek belevágni, mert attól félnek még a parlametbe sem jutnak be. Illetve itt emberekről van szó. A 170 emberükből jelenleg kb 60-70 jutna be. Ha jön a megszorítás és populista Viktor egy kicsit rájátszik akkor nagyon nagy baj lehet az mszp-vel és lesz 30 képviselőjük. Az más kérdés, hogy hogyan fogja Orbán megkonzultálni a néppel az államcsődöt, vagy a megszorításokat, amit majd neki kell bevezetnie.
Ha kicsit is okos lenne, akkor most engedne mindenféle megszorítást úgy is ők lesznek a következők. És még alibijük is lenne. Csak Orbánnak minden jobbegyenest be kell vinnie, mert 2006-ban megígérte a választások estélyén, amikor a paplan alatt sírt.
Azért érdemes megemlíteni, hogy Gyurcsánynak volt néhány próbálkozása. Vizitdíj, tandíj. De valaki mindig megtorpedózta, felszította a népet a hamis ígérettel, hogy igen is van "ingyen krumplileves".
2009.03.04 16:35:40trey82
Spiro,
Nem az 5letek hiánya a baj. 5letekkel teli a padlás.
Az ingyenélő 7 milliós tömeg nem fog engedni semmit, ez a probléma.
2009.03.04 16:35:55Spiro
Ja a rendszerváltás elött 178 Tanács volt, 45 évig bírták.
Ma 3200 Önkor, törvényszerű, hogy itt a csőd.
2009.03.04 16:36:54balfék
Spiro: Most, hogy nincs lehetőség a képviselők visszahívásának van osztogatás, képzeld el milyen törvények születnének, ha visszahívás lehetősége lebegne a fejük felett.
2009.03.04 16:37:28Spiro
Ja a rendszerváltás elött 178 Tanács volt, 45 évig bírták.
Ma 3200 Önkor, törvényszerű, hogy itt a csőd.
2009.03.04 16:37:47tlac
csak egészség legyen meg térerő!
2009.03.04 16:37:57tcom
"Az igen kínzó kérdésre, hogy hogyan lehet a megélhetési politizálást felszámolni egyetlen értelmes válasz van: szavazat-arányosítási módzserrel. Magyarul: mindenkinek van egy szavazata. Azután évente befizetett 100.000 forint adónként plusz egy. Akkor esetleg azok döntetnének a közterhekről, akik viselik azt. Ráadásul hirtelen nagyon kifehéredne egyik-másik lobbysta bevétele..."
Szólok Seres Máriának.=;-)
2009.03.04 16:41:15Határozott Szándék
Magyarország mindig is abszurd hely volt. Ezt az országot a válság fogja megmenteni.
2009.03.04 16:43:25Spiro
Ezért mondom, hogy annyit kell alkotmáynba foglalni, vagy megnépszavazni, hogy a költségvetés csak sufficites lehet 10 évig, mert bárki kerül hatalomra azzal szembesül, hogy csak a megtermelt adóbevételek -5%-ig költekezhet.
Ha ez meglenne, akkor arra költ amire akar, mert úgysem tudjuk ciklus közben ebben megakadályozni, de legalább nem visz Minket csődbe.
A mai technologia mellett a fent említett univerzális igazolvánnyal és/vagy biometrikus adatokkal a Bankokba, Postákba, Köhivatalokba, stb.-be elhelyezett online szavazógépekkel, vagy mobillal naponta lehet népszavazni, így politikusra sincs nagyon szükség.
2009.03.04 16:43:53Mr.Wednesday
Határozott Szándék
Ott a pont!
Reméljük minél hamarabb.
2009.03.04 16:44:39trey82
"trey82!
A szocik azért nem mernek belevágni, mert attól félnek még a parlametbe sem jutnak be. Illetve itt emberekről van szó. A 170 emberükből jelenleg kb 60-70 jutna be. Ha jön a megszorítás és populista Viktor egy kicsit rájátszik akkor nagyon nagy baj lehet az mszp-vel és lesz 30 képviselőjük. Az más kérdés, hogy hogyan fogja Orbán megkonzultálni a néppel az államcsődöt, vagy a megszorításokat, amit majd neki kell bevezetnie.
Ha kicsit is okos lenne, akkor most engedne mindenféle megszorítást úgy is ők lesznek a következők. És még alibijük is lenne. Csak Orbánnak minden jobbegyenest be kell vinnie, mert 2006-ban megígérte a választások estélyén, amikor a paplan alatt sírt.
Azért érdemes megemlíteni, hogy Gyurcsánynak volt néhány próbálkozása. Vizitdíj, tandíj. De valaki mindig megtorpedózta, felszította a népet a hamis ígérettel, hogy igen is van "ingyen krumplileves"."
tcom,
értem én ezt csak engem sajnos az ország sorsa érdekel, nem a szociké vagy a fideszé.
meg egyébként ha államcsőd lesz 2010 előtt akkor az az általad becsült 60-70 bejutott szoci nagyon optimista becslésnek fog bizonyulni.
az egyébként teljesen elképzelhetetlen hogy valaki az ország érdekében politizáljon? akkor is ha a nép le fogja köpni és utálni fogja érte (mint Bokrost 95-ben)?
2009.03.04 16:47:09Jesus4871
Soha nem kaptam segélyt.Nem kaptam támogatást. Szüleim végig dolgozták az életüket. A jövedelmem 48%-a +ÁFA az államnál köt ki, mert az állam szerint én jól keresek. Nincsen befolyásos rokonom, "echte" proli vagyok. Nem tartozom egyik "elnyomott, üldözött" nációhoz sem, magyar vagyok.
Tudom, az erőszak nem old meg semmit. Tudom a gyűlölet rossz dolog. Azt is tudom, ha elszabadul a pokol ,senki és semmi nincs biztonságban.
De azt is tudom hogy vérnélkűli forradalom csak a mesében van.Azt is tudom hogy senki nem segit rajtunk, nekünk kell magunkon.
2009.03.04 16:48:45trey82
Kiszivárgott!
A 2009-ES - EMELT SZINTŰ ÉRETTSÉGI - MATEMATIKAI ÍRÁSBELI FELADATAI:
1. Sztojka család rendkívüli szorgalommal bodza lekvárt készít. A bodzát a
közeli erdőből lopják, így semmilyen mezőgazdasági beruházásra nincs
szükségük. A 500g-os bodza lekvárt 600,- Ft adják el az ismerőseiknek,
számla nélkül. Rezsiköltséggel sem kell számolni, mivel a villanyórát
átkötötték a 10db rezsó működtetéséhez. Így egy bodza lekvár eladásával
600,- Ft tiszta hasznot könyvelhetnek el. Mennyi bodza lekvárt kell
eladni, hogy 3db BMW X5 személyautót és 2db nagyobb ingatlant tudjanak
venni 1 éven belül?
2. A rendszerváltás óta a nemzeti összvagyon 40%-a tűnt el, és közben 100
milliárd forinttal adósodott el az ország. Hány hónapot kell még lopni a
parlamenti képviselőknek, hogy a maradék közvagyon is eltűnjön, és az
ország teljesen lepusztuljon?
3. Lajcsi faterja Vácon tölti a hatéves büntetését, amit kettős
gyilkosságért kapott. A gyilkosságért 1.700.000 Ft-ot és egy félmillióért
eladható arany Rolex karórát akasztott le. Lajcsi a vérdíjból minden héten
eljátszik a lovin 15.000 Ft-ot. Átlagosan minden fogadás 8.000 Ft
veszteséggel jár. Mennyi marad a vérdíjból, mire Lajcsi faterja egy év
elteltével feltételesen szabadlábra kerül?
4. Sanya és Laca egy ukrán autógyűjtőtől a következő teljesítménybért
kapják:
BMW: 40.000 Ft
Merci: 50.000 Ft
Toyota: 20.000 Ft
Opel: 15.000 Ft.
Ha a srácok négy BMW-t és hat Toyotát újítanak a gyűjtőnek, akkor hány
Opelt kell szerválniuk ahhoz, hogy mindketten 300 ropit keressenek?
2009.03.04 16:53:33Emer_y
Anélkül, hogy bárkit is meg szeretnék bántani, egy megjegyzést tennék a fentiekhez, főleg az íráshoz:
Ha én olyan ember vagyok, aki az n+1 alkalommal mondom el ugyanazt és nem történik semmi, bár szívesen venném, ha változnának a dolgok, akkor megtalálom a módját a médiában (értsd: RTL Klub, tv2, merthogy ezeket nézik a népek és nem a Gazdasági Rádiót hallgatják), hogy 10 percet biztosítsanak számomra, ahol elmondhatom a véleményem.
A lényeg, ha rövid, konkrét, az egyszeri ember által is érthető, az életéhez közvetlenül kapcsolódó példákkal senki sem hajlandó elmondani a mezei tévézőnek a helyzetet, akkor nem lesz rákényszerítve a politikai "elit" (???) arra, hogy:
- csináljon végre valamit, ha egyszer kormánytag;
- ne hőbörögjön, ha ellenzéki, mert bizony ő fogja átvenni a stafétát 2010-ben, s jó lenne nem ennél rosszabb helyzetből indulnia, mert sem neki, sem a választóinak nem lesz jó.
2009.03.04 17:01:12Szűcslaci
Az legyen, mint az " Ordító Egér"-ben. Csak mi nem üzenünk hadat. Foglaljanak el minket, annektáljanak Ausztriához, ezt a pszeudo-kapitokommunista bagázst meg zavarják el a mocskos, keserves, hámozott krva anyjukba.
2009.03.04 17:04:48Blád
négyszer dobtam be a commentem, és nem jelent meg...Cenzúráztak mert nem voltam elég' alpári?:)
2009.03.04 17:05:06Spiro
Gyüjtögetjük a nemzeti fölalapba a földeket, nehogy a külföldiek kezére jusson.
Ez pénzbe kerül honfitársaim, amit a külföldiektől veszünk fel és kamatot fizetünk rá. (Ha becsödölünk úgyis el kell valamit adnunk, hogy fiteni tudjunk).
Könyörgöm adjuk el a földeket bárkinek, aki fizet és hajlandó megművelni is azt. (20 év múlva a 2. generációs Holland is magyarul fog beszélni és Mi sem mind benszülöttek vagyunk).
Ez adó bevételt is és munk
2 millió hektár * 1000EUR/hektár (minimum)= 2MRD EUR
2009.03.04 17:05:18Blád
1 - Aki nem nyugdíjas (ledolgozot X évvel a hátamögött) , vagy nem fizet TB-t NE szavazzon(!).
2 - Aki rokkantnyugdíjas, az állapotát vizsgálják felül, ha az orvosa "tévedett" - a kamarából zárják ki (mármint a dokit).
3 - Aki jogosulatlanul vesz fel segélyt, az a büdös életbe ne kaphasson többet. Pláne az ún. "örökbefogadók", a munkaviszony nélküli szocpolosok etc... Ha meg munkaképes, akkor egyébként se kapjon segélyt (De munkát igen - pl úthálózat foltozása - van elég kátyúnk)...
2009.03.04 17:07:36Blád
a másik hatot nincs türelmem bedobálni apránként... a 2000 karakter nem igazán megy át... (1826 se).. :/
2009.03.04 17:08:18Blád
4 - Aki nem járatja a gyerekét suliba, ne részesüljön családtámogatásban. Ha a gyerek balhézik , a tanárnak legyen joga kibszni az óráról, sőt az egész suliból dobják ki a francba.Ha nem teszik meg - büntetés a sulinak .(fejpénz rendszer erősen motiválja az intézményeket hogy benntartsák a kölköket)
Ha a szülő ezen hőbörög, csukják le.
5 - Legyen keményebb a bünti, wellnessbörtönök nélkül - főként a visszaesőknek. (akárhány csapás)
Azt meg ne mondják hogy egy életfogytos napi 20 eft - szerintem azoknak már úgysem kell rehab - rohadjon meg 1 cellában napi 1000ft-ért... Üljön kevesebbet ha normálisan dolgozik (termel) a börtönben...
2009.03.04 17:08:49Blád
6 - Igenis fejbebsznám péklapáttal azt a parasztot aki betör a lakásomba - és dícséretet várok érte - nem büntetést. (Ha van validált, független kamerarendszer - lehessen AKTÍV védelmet használni magánterületen)
7 - racionalizálni, és központosítani az egész mostani bürokratikus katyvaszt.
8 - Nem kell ennyi állami alkalmazott. (pláne a fentiek után)
2009.03.04 17:09:22Blád
9 - Ha egy párt képviselője X szavazáson nem jelenik meg - repüljön, annak a pártnak meg 1 mandátummal kevesebb.
Most ennyi jutott eszembe - szerintetek mi legyen a tizedik?
2009.03.04 17:10:04Blád
Tudom, én nem értek hozzá - nem ez a szakmám (nyugodtan fikázzatok le érte)...Csak annyit szerettem volna hangsúlyozni hogy le kellene már venni a dolgozó emberek lábáról azt a vasgolyót. Sőt a munkáltatókéról is. - bocs ha Off voltam.
2009.03.04 17:15:17Öreg
Szegény Bokros!Mennyi szívatást kapott jobbról!Most meg ő lenne a megmentő a jobboldal szerint?Ha a bal valamit akart az népnyúzás?(Vizitdíj!)Orbán ígérete választáskor:14.havi nyugdíj,stb.Szerintem bal és jobb együtt röhög a markába.Lásd kisebb parlament,költségtérítés adóztatása,üres padsorok a parlamentben=média kitiltása!Részegen vezető képviselők!Ezektől várunk megoldást?Felmérés:Miért a Magyarok a legpesszimistábbak?Na miért?Szarni bele!
2009.03.04 17:18:00mrs. white
Nem olyan bonyolult dolog ez. A politikusok fizetése legyen a teljesítményük függvénye. Például álljon gdp növekedés, államháztartási hiány és a privatizáció szentháromságának függvényében. Nyílván csak akkor kereshetnék magukat gennyesre ha mindhárom mutató kedvező Akkor viszont kapjanak rendesen pénzt. a jelenlegi teljesítménnyel pedig vagyonelkobzás. A, megondolná hogy poltikusnak megy-e az illető. B, Tényleg tehetséges emberek akár kereshetnének is nem csak korrupcióval lopással. Nem ilyen tehetségtelen lúzerek vezetnék az országot akik sajárt erőből az életbe nem kerestek volna pénzt, mint a mostani elit. ha Fletó elbukhatná 3 milliárdos vagyonát egyből nem csak pr tevékenységgel foglalkozna, de nelgyünk telhetetlenek ha csak símán lemondana már megérné.
2009.03.04 17:18:29Rwindx
Úgy látom a kapcsolat.hu-ról is ideszakadtak az elmebetegek.
2009.03.04 17:18:58Öreg
Öreg
Szegény Bokros!Mennyi szívatást kapott jobbról!Most meg ő lenne a megmentő a jobboldal szerint?Ha a bal valamit akart az népnyúzás?(Vizitdíj!)Orbán ígérete választáskor:14.havi nyugdíj,stb.Szerintem bal és jobb együtt röhög a markába.Lásd kisebb parlament,költségtérítés adóztatása,üres padsorok a parlamentben=média kitiltása!Részegen vezető képviselők!Ezektől várunk megoldást?Felmérés:Miért a Magyarok a legpesszimistábbak?Na miért?Szarni bele!
2009.03.04 17:23:10Öreg
Öreg
Szegény Bokros!Mennyi szívatást kapott jobbról!Most meg ő lenne a megmentő a jobboldal szerint?Ha a bal valamit akart az népnyúzás?(Vizitdíj!)Orbán ígérete választáskor:14.havi nyugdíj,stb.Szerintem bal és jobb együtt röhög a markába.Lásd kisebb parlament,költségtérítés adóztatása,üres padsorok a parlamentben=média kitiltása!Részegen vezető képviselők!Ezektől várunk megoldást?Felmérés:Miért a Magyarok a legpesszimistábbak?Na miért?Szarni bele!
2009.03.04 17:33:41vers
örülük hogy a kutya se ad már nekünk hitelt
az euro az egekben,
az összeomlás már 100%-os bizonyosságu
már csak pár honap választ el minket és kitör a forradalom
2009.03.04 17:35:01trey82
5. Dr. Lakatos Jokey és képzett munkatársa Sándor a vasúti sínek műszaki
vizsgálatával foglalkozik. A hibásnak, illetve ISO 9001 minőség
biztosításnak nem megfelelő vasúti síneket egyből eltávolítják. Ha egy óra
alatt, az éjszaka sötétjében 4 pár sínt tudnak felszedni és egy IFA-ra
felrakni. Mennyi idő alatt tudják megszűntetni Tárnok és Mezőberény
közötti 225km hosszú vasútvonalat, ha nappal is dolgozhatnának?
6. Kolompár Dzsenifer két barátnőjével minden pénteken 16 üveg sört és két
doboz cigit lop a közeli non-stopból. Hány üveget lopnak összesen, mire
nyolcadikosok lesznek? A lányok most elsősök.
7. Lakatos Winnetou és üzlettársai havonta 3 vasúti sorompóból lopják ki
az akkumulátort. Ez átlagosan 8 halálos balesetet jelent havonta.
a.) Ha egy akkumulátor ára 400 eFt, mennyivel kéne megemelni a családi
pótlékukat, hogy a halálos áldozatok száma felére csökkenjen?
b.) Ha ezek a berendezések nem kerülnének pótlásra, és egyben le is zárnák
a veszélyes szakaszokat, hány év múlva lenne nyereséges a MÁV?
2009.03.04 17:42:25trey82
"Tudom, én nem értek hozzá - nem ez a szakmám (nyugodtan fikázzatok le érte)...Csak annyit szerettem volna hangsúlyozni hogy le kellene már venni a dolgozó emberek lábáról azt a vasgolyót. Sőt a munkáltatókéról is. - bocs ha Off voltam."
nem voltál off.
Magyarország sorsa most azon áll vagy bukik hogy a valóban értéket termelő dolgozó népesség (aki előállítja ezt a GDP-nek nevezett dolgot) kap-e megfelelő mértékű tehermentesítést az ingyenélő parazita tömeg rovására.
a többi csak rizsa vagy részletkérdés.
2009.03.04 17:46:14vers
trey82: már bármilyen intézkedés késö
az a baj hogy most utalt át gyurcsány 3 milliárdot amerikába, hogy legyen pénze ha menni kell
a felelösségre vonás egyiknek se teccik, ja orbán is mehet vele és menni is fog az összes csumos száju faszkalap
2009.03.04 17:52:32Tipikusbalek
Gyerekek, mi lesz itt?
2009.03.04 17:55:04adiv
elöregedett az ország népe, és nekik minden változás fáj. szerintem oly egyszerűen meg kellett volna maradni a reformoknál. de hát a magyar ember nyögvenyelős, és mindig azt szereti aki csak szépeket mond (hazudik). itt már lassan mindenki csak fikázik, ez nem jó, az nem jó, de javasolni ésszerűeket nem tud!
szóval majd szépen kimegy minden fiatal, mert mi kevesen vagyunk, mert itt az idősek szava dönt. ők meg nem akarnak még 300ft-ot se kiadni orvosra. bezzeg zsebbe repül a pénz.
gondolkozzatok már!!!
a hasonlat nagyon találó!
2009.03.04 17:55:59A Nép - Te vagy!
Magyarországnak mindenekelőtt a valósággal kell szembenéznie. Minden más csak arra épülhet, nélküle mindenféle javítási kísérlet eleve zsákutca. Akár több pénz, akár új párt alapítás.
A valóság:
www.kibulizottorszag.net
És ha valaki odafigyel, a bajok megoldásának kezdete is.
2009.03.04 17:56:00blaiser
Ennyire semmitmondo blogposztot is ritkan olvas az ember. A kommentek viszont szenzacisoan jok, az ember elolvas parat es rogton erti miert tart ott az orszag ahol, ennyi kretent egy helyen...
Valaki magyarazza mar el nekem ad1: ha OV penzt akar adni a nepnek az miert populizmus es gyuloletes, ad2: az un. reformszovetseg javaslata (megnezte kozuletek valaki kik vannak benne? BARMOK VAGYTOK, egy csomo kulfoldi tul. ceg kepviseloje tobbek kozt, nekik csak az szamit hogy rovid tavon fizeteskepes maradjon az orszag, hosszut tav nem erdekli oket!!) a megkemenyebb megszoritasokkal miert is eletmento mutet? (gratula a posztolonak, a hasonlata nemhogy OSTOBA, de szemenszedett HAZUGSAG, SZANDEKOS ES ALATTOMOS, boritek milyen vastag volt?).
Itt Kanadaban, ahol egy percig nem lehetett erezni a valsagot meg a csapbol is az folyik ket nyelven folyamatosan, emberek VASAROLJATOK, hogy porogjon a gazdasag, kulonben mi is lecsuszunk. Adokedvezmenyek, kedvezmenyes hitelek, barhogy, akarhogy, PENZT az EMBEREKNEK. Ti meg csak itt huhogtok es BESZOPTOK MINDENT amit eletek tolnak, Reformszovetseg, Bokros es sorolhatnam. Meg vagytok VEZETVE, OSTOBAK, ebbe sokan fognak beledogleni es akkor mar keso lesz. Mar most is keso, ahogy egy elottem szolo mondta, a hajo mar elment. Ugyhogy csak huhogjatok...
2009.03.04 17:59:09sertésmájkrém
Hibás logika.
Magyarországon a műtétet a szavazójogot kapott rákos daganat akadályozza.
Mivel az egészséges sejteknél már jóval régebben nagyobb szavazóréteget képviselnek a betegek, ezért tartunk itt.
Jobb ha tudod, ennek csőd a vége, a szaporodó rákos sejtek a fogyó egészségesek mellett nem fognak a műtétre szavazni SOHA.
2009.03.04 18:20:44blaiser
sertesmajkrem: ures hozonges, mikor is volt az amikor Mo-on arra a bizonyos mutetre lehetett szavazni?
2009.03.04 18:34:58wmiki
a fidesz hibája
ezt minden olvasó ember tudja
de szerintem már nincs gyógymód
2009.03.04 18:42:14MacskaJancsi Jr
"Iceberg, right ahead!"
Én csak annyit tennék ehhez hozzá, hogy egyszerű trader-ként, aki napi kapcsolatban áll piacok mozgásával, naszóval, már kb. 2 éve nyilvánvaló ez a végkifejlet. A világgazdaságban zajló viharok egészen más történet. Magyarország az elmúlt évek abnormális likviditásbősége miatt nem roppant össze, és ennek a bőségnek, most, enyhén szólva is vége, ergó, az államcsődöt kezdi beárazni a piac. Csak tessenek rápillantani az államkötvényeink hozamaira, illetve a kapcsolódó CDS-ek áraira.
A szomorú csak az, hogy ha ezt egy egyszerű kereskedő is látja, a nem bértolnokként publikáló elemzők (pl. portfolio.hu, tozsdeforum.hu) folyamatosan felhívták a figyelmet a folyamatok veszélyeire, nos, akkor a GKI, Vértes András és a hasonszőrüek miért hazudtak nyilvánvalóan. És most is ezt teszik, mert gyakorlatilag az államból élnek.
Amikor egy Friderikusz műsorban Konrád György (az író) kezdett gazdasági eszmefuttatásokat megejteni, és hülyeségeket beszélt, nos, akkor döntöttem el, hogy villámgyorsan átrendezem a portfóliómat. Nem olyan sok politikusi garnitura van Magyarország történetében, amelynek sikerült ennyi kárt okoznia.
"So it goes."
2009.03.04 18:59:58apuc
Szerintem beiratom a fiamat kung-fura és lövészetre,én meg veszek egy testhezálló készséget,hátha a polgárháborúban nem mi leszünk az első áldozatok,amikor a fosztogató éhező kisebbségi hordák nekiindulnak...
2009.03.04 19:06:13Meszaros
Sajnálatosan Gyurcsány tökéletes megtestesítője a magyar társadalomnak. Ponosan úgy viselkedik és reagál a kialakult helyzetre amilyenek mi magunk vagyunk. Fölösleges anyázni Őt - csak azt kaptuk amit szerettünk volna. Ha ez az ország és lakosság valóban a tehetségben, a szorgalomban, a versenyben a racionális működésben akarta volna keresni a boldogulást, akkor a politikusaink ezeket tűzték volna a zászlójukra, de mi a választók mást akartunk. A tudatlanság, tájékozótlanság, a változástól való rettegés ide vezetett - csak magunknak köszönhetjük.
2009.03.04 19:17:42Meszaros
Bleiser 2009.03.04 17:56:00blaiser
Ostobaságokat beszélsz minden magyarázat nélkül. Logika semmi. Maradj nyugodtan kanadában.
Első kérdésed: Miért baj hogy OV pénzt akar adni? Mert, NINCS BAMEG. Ha arra gondolsz, hogy úgy akar adni hogy nem veszi el, akkor az működhet. Csak tedd fel a kérdést, te barom, hogy akkor mire nem futja, hol csökkentse a kiadást? Ugye nem szopod be hogy 1milla munkahelyet teremt egy pillanat alatt ami azonnal pénzt termel?
Második felvetésed: "BARMOK VAGYTOK, egy csomo kulfoldi tul. ceg kepviseloje tobbek kozt, nekik csak az szamit hogy rovid tavon fizeteskepes maradjon az orszag, hosszut tav nem erdekli oket!!)" Ugye te se gondolod komolyan, hogy kizárólag spekulációs tőke létezik a világon? Egy buta, frusztrált, pökhendi fasz vagy, tökéletes fogyasztói zombi. Maradj kint, haza se gyere.
2009.03.04 19:30:38antigonosz
Azért azt ne felejtsük már el, hogy a jelenlegi problémánk legfőbb oka a Medgyesi-Gyurcsány duón kívül a jegybank 2001-2005 közötti elhibázott, országrontó politikája. Nem elég, hogy elárasztatta olcsó külföldi "szeméttel" az országot, de megfojtotta a gazdaságot, és a jelenlegi devizaválság is ennek a következménye.
2009.03.04 19:39:46tron.
nahhh.gyerekek...itt mindenki mától azok közé tartozik akik kinyalhatják a seggem..gratulálok hozzá....ilyen hülyék vagytok ,hogy hagytátok lenyúlni magatokat.... nincs remény idióták...na megyek inkább kiverem a faszom...
hy
2009.03.04 20:06:55Spiro
tron.
Vigyázz, hogy amikor üvöltve térdre esel, nehogy felsebezd a térded :)
2009.03.04 20:16:11soulclipse
Kedves KRETÉN FERENC és a lógató lábú haverjaid!
Nektek tényleg fontosabb az a pár százezer forint havonta, mint a 10 millió magyar állampolgár sorsa?
Húzzatok már el a Rákba és ha lehet vissza se jöjjetek, elég kárt okoztatok már, ez nem volt elég.
Semmit nem csináltatok, ami nem igaz, mert hazudtatok éjjel és nappal.
Erőszakkal nem megy azt leveritek, az erőszak szervezeteteken keresztül. Ezért kérünk benneteket, TÉGED KRETÉN FERI, mondjatok már le.
2009.03.04 20:44:43lübecker
feritekretén.hu
orbántenulla.hu
2009.03.04 20:52:33NickRobi
Kis Hableany: Szerintem te nem az igazi hableany vagy akit videon annyira szeretek nezni, vagy nagyon megvaltoztal amiota a film elkeszult rolad. A politika nem neked valo, ugorj vissza a vizbe es erezd jol magad, akkor talan nem halsz meg szivbajjal 50 evesen.
2009.03.04 21:22:22majdnem123
Feri húzz a picsábbaaa légysziveess naaaa
2009.03.04 21:25:44yorkie
... a vértelen rendszerváltás ára ... de jó hogy már nem vagyok ott ... de jó ... :(
2009.03.04 21:49:30onmagam
Írtátok itt néhányan, hogy a Fidesz tehet itt mindenről.
Igen a Fidesz minden reformot elutasít, csak a saját érdekeit nézi, és rengeteget árt azzal, hogy nem mondja ki őszintén, hogy szar van emberek, és néhány dolgot meg kell lépni ha fáj is. Nem itt tartanánk ha minimális felelősségtudatuk lenne.
Viszont ha jól emlékszem még mindíg az MSZP van kormányon (sajnos), nem a Fidesz (szerencsére).
Nem érdekel egyáltalán, hogy Gyurcsány miért beszél mindíg mellé ahelyett, hogy megtenné a szükséges lépéseket. Nem mentség, hogy fél az esetleges népszavazástól. Csinálja amit kell, vagy ha nem tudja akkor távozzon.
Amúgy meg mi szavaztunk az MSZP-re is meg a Fidesz-re is, azt kapjuk amit érdemlünk.
2009.03.04 21:50:40bjoz
Teljesen egyetértek a cikk szerzőjével és egy kicsit szomorú is vagyok, hogy olyan orszagban élek, ahol a politikusaink (pártállástól függetlenül) ennyire korruptak, csak a saját érdekeiket nézik és nem azt, hogy az ország belepusztul a semmittevésükbe. Adófizetőként komolyan foglalkoztat, hogy érdemesebb inkabb innen elmenni, hogy legalabb a gyerekeim egy normálisabb országban éljenek.
2009.03.04 22:30:45marx karcsi
Itt majdnem mindenkinek igaza van (még a rabbinak is:), csak a cikk irójának nincs igaza! Magyarország nem halálos beteg, csak nagyon köhög! Voltunk már nagyobb szarban is, abból is kijöttünk, ebből is kimászunk, de ebből sem fogunk tanulni, már csak ilyenek vagyunk.
Arra lesz jó ez az egész cirkusz, hogy tabula rázát csináljunk, a csehek, szlovákok, meg az eu, a többiekkel együtt majd bekaphatják, fognak még nyalizni nekünk.
Felszólitok mindenkit az optimizmusra!
2009.03.04 23:04:05vomit
mashol, maskor igy csinaltak sajat orszagot
http://mek.oszk.hu/02200/02256/02256.htm
2009.03.04 23:19:57Androsz
Aki azért, ami most van, a Fideszt, különösen a sátáni Orbánt hibáztatja, az még hülyének is kevés. Aki Gyurcsányt és a szocikat hibáztatja, az legalább jó nyomon jár. Ámde tessék a kórtünethez azt is hozzászámolni, hogy a beteg minden ízében tiltakozik az operáció ellen. Nem a kormány az egyetlen, aki miatt esélyünk sincs a szarból kilábalni. Azt tudjuk, hogy a pénzünk elfogyott, munkából, termelésből szerezni már aligha tudunk, már a kölcsönök törlesztési kamatjaira is kölcsönt vettünk fel, vagyis itt a szakadék széle. És most emelje fel a kezét, aki nem követelt nagyobb fizetést, kisebb adót, olcsóbb árakat, amikor csak szólhatott! Persze, itt a válság, mindenkinek szar lesz, de legyen szar főleg a többieknek! Mi, vasutasok, BKV-sok, orvosok, köztisztiviselők, satöbbi, mi azért kapjunk már egy kis pótlékot, segílyt, támogatást, kedvezményt, tizenhavi nyugdíjat, fizetésemelést! Kurva álszent népség vagyunk, azon kívül persze, hogy barmok is, hiszen ezt az útonálló bandát képesek voltunk hivatalában megerősíteni három éve. És amikor végre szóba került, hogy rájöttünk, elkúrták, és botozzuk ki a gazembereket, akkor is "csak nyugalom legyen", ez volt a jelszó. Maradt egy dühös, kis létszámú csoport, akik magukban nem juthattak semmire, és most ezek után tartunk ITT.
2009.03.04 23:21:19Androsz
Marx karcsi, vesd le magad a tetőről bátran, fő az optimizmus, még kiderülhet, hogy tudsz repülni.
2009.03.04 23:26:07Androsz
Egyébként, marx karcsi, az ilyen önámító állatok miatt, mint te, maradt el számtalanszor a fájdalmas, de talán életmentő vágás. Nincs is akkora baj, csak a populista-demagóg-fasiszta jobboldal kelti a hisztériát, a gazdaság dübörög, a pénzügyi helyzet stabilizálódni látszik, fel a fejjel, tekintsünk a távolba. Matt.
2009.03.04 23:32:46Percodan
Kár, hogy nekünk Obama helyet csupán DJ Junior jutott. ;)
2009.03.04 23:39:22vers
szerintem álljunk neki fegyverkezni, egyböl beindul a gazdaság
ez mindig bejött
2009.03.05 00:20:57tcom
Magyar embert, mint a két nagy pártot csak a saját élete érdekli. A nyugdíjasok meg vannak győződve róla, hogy nekik mindenképpen jár az infláción feletti emelés és a 18. havi nyugdíj. A minimálbéres meg van győződve, hogy neki jár az adómentesség. A vállalkozó meg van győződve, hogy neki jár a kiskapu, az adócsalás stb. És mindenki azt hiszi, hogy őt ki kell hagyni a megszorításból. Így soha sem lesz egyensúly. Ha bekövetkezik a csőd, akkor is majd a marakodás megy.
Megannyi példát látni külföldön az ellentétes pártok akár koalicióba tömörülésére, csak hogy megmentsék országukat.
Divat szidni az MSZP-t együtt a Fidesszel a párbeszéd hiánya miatt, de azt látom, hogy míg a jobboldalon mindig csak egy Orbán nevezetű határozza meg a politikát, addig a baloldalon a 3. miniszterelnök van hatalmon. Vagyis azért mind a 3 nem lehet ennyire hülye. Nem úgy a jobboldalon, ahol egy többszörösen megbukott politikus betegesen kívánja a hatalmat.
2009.03.05 00:32:39tcom
Androsz!
Jótékonyan elfelejtetted Orbán kéjes mosolyát a vizitdíj és tandíj szavazás estélyén. Vagy jó lett volna ott lenni amikor megbuktatta a többbiztosítós egészségbiztosítós modellt. Ettől kezdve Gyurcsány már hiába is fogott volna bele bármibe Orbán meggátolta volna. Nem hagyott volna egy lehetőséget sem ki, hogy futhasson a "az óvónénihez", akarom mondani a "bölcs" néphez.
Akkor azért úgy gondolom, hogy lehet egy kicsit felelős Orbán is.
Igaz maga alatt vágja a fát, hiszen a szakadékba fogja kergetni a nép 2010-ben amikor nem jön a kánoán.
2009.03.05 00:36:40tcom
Androsz!
Tedd jel te is a kezed, ha a vizitdíjszavazáson nem az elutasításra szavaztál támogatva Orbán erőfitoktatását.
Különben is mit lehet várni ettől a néptől? Ha holnap lenne egy szavazás, hogy legyen ingyen a sör, akkor 80% megszavazná.
2009.03.05 01:16:07Rwindx
tcom:
"míg a jobboldalon mindig csak egy Orbán nevezetű határozza meg a politikát, addig a baloldalon a 3. miniszterelnök van hatalmon. Vagyis azért mind a 3 nem lehet ennyire hülye."
Pedig szemlátomást lehet. egyébként meg a két dolog nem zárja ki egymást.
A szavazáson pedig minden épeszű ember az elutasításra szavazott. Nem lehet tovább növelni az emberek és a gazdaság terheit.
Kiadást kell csökkenteni. Persze ez nehezebb, mint azt mondani hogy +300Ft vizitdíj +4% különadó, stb.
-13. havi nyugdíj megszüntetése
-13. havi fizetés megszüntetése.
-a 800.000 rokkantnyugíjas felülvizsgálata, az illetéktelenektől a kifizetett pénzek behajtása.
-szociális juttatások felülvizsgálata, az ösztönzők átalakítása.
-közszféra további ésszerű leépítése.
-a felsőoktatás átszervezése (NEM FIZETŐSSÉ TÉTELE!), de minden képzésnél meg kell vizsgálni hogy a gazdaságnak valóban szüksége van-e az ott végzettek képesítésére, és ha igen, akkor mekkora számban.
Emellett:
-A gazdasági társaságok terheinek könnyítése
-Az aktívak terheinek csökkentése, a segélyek mértékének drasztikus csökkentése. Ezzel az ösztönzőket megváltoztatni.
-Nyugdíjasok számára egészségügyi járulék bevezetése.
-A nyugdíjrendszert úgy ahogy van kivonni a politika befolyásolási köréből.
Továbbá: elő kell írni x évre hogy minden költségvetésnek szufficitesnek kell lennie.
Lenne még pár dolog de az már kevésbé a gazdasághoz kapcsolódik.
Ez reform lenne, és nem egy annak csúfolt pénzbehajtás. Csak éppen a vak nem látja hogy amiket felsoroltam azok keményen érintenék az mszp szavazóbázisát. Soha nemfogják meglépni, az elmúlt évek erre hajazó javaslatait egy mozdulattal söpörte le az mszp. Egyébként a fentieket nem én találtam ki, viszont maximálisan egyetértek velük.
2009.03.05 01:28:02Androsz
Tcom, igen, én a vizitdíj elutasítására szavaztam. Nem azért, mert Orbán, akinek a megszólalásait többnyire figyelemre méltónak tartom, azt mondta. (Azt mondta? Őszintén szólva nem emlékszem.) Többre tartom magam annál, hogy egyszerűen megtegyem azt, amit egy politikus mond. Figyelmesen meghallgatom, örülök neki - ki ne tenné -, ha olyan dolgokat mond, amelyek az én véleményemmel vagy érzésemmel cseng össze, de maghallgatok mást is, ha értelmesen beszél, és aztán teszem azt, amit én értelmesnek találok. A vizitdíjat azért utasítottam el, mert pitiáner dolog volt, orvoshoz menet az emberek háromszáz forintokat guberálnak össze, dupla annyit kell a sorban várni, amíg a teljesen ésszerűtlen könyvelést elvégzik és a többi. Rajtunk épp eleget hajtanak be mindenféle címen, értelmetlen volt ez a különadó. A fordrásznak is több borravalót adok kicsivel, mint ez, nem volt értelme. Számolják hozzá az adómhoz, annak már úgyis mindegy. A villanyszámlát is kifizette az ember, mint egy elkerülhetetlen kiadást, de mégiscsak elkezdte csíni az emberek szemét, amikor a számlán tételesen felsorolva lett mindenféle marhaság, hogy az összegben miféle részletek vannak. Inkább tartották volna meg maguknak a szénszerkezet-átalakítási sarc tényét, bármit jelentsen is ez, és közöljék, hogy nyolcezer forintot ide. Ugyanolyan rossz, de legalább nem ingerlik vele az embert külön.
Egyébként igazad van, három ember nem lehet ennyire hülye. Ezek nem is hülyék, főleg Gyurcsány nem, ezt végül is nem lehet rásütni. Ezek gazemberek, akiknek a bűne épp azért óriási, mert tudatosan ártanak, és szándékosan lopnak.
2009.03.05 01:30:43Androsz
Orbán hatalomvágyát emlegetni pedig már jócskán bepókhálósodott téma, kéne már találni valami újat. Orbán mostanában igazán nem szólalt meg sokszor, akkor is inkább csak leverten diagnosztizálta, ami van, reménytelenül és kissé fölöslegesen elmondta, hogy mit kellett volna csinálni, és kész. Hatalomvágyról már csak azért is értelmetlen vele kapcsolatban beszélni, mert Orbán is egy kimondottan értelmes ember, ai tudja, hogy ha most megkapná a hatalmat, elkerülhetetlenül megkapja vele a bukás ígéretét is, hiszen ebből a gödörből az isten sem húz ki bennünket belátható időn belül. A sok barom meg majd követeli rajta az azonnali jólétet. Szóval ez a hatalmvágy-duma megavasodott, elfeledkeztek az időközben alaposan megváltozott helyzetről. Nem is nézek ki belőletek többet.
2009.03.05 01:41:19Androsz
tcom> "Ettől kezdve Gyurcsány már hiába is fogott volna bele bármibe Orbán meggátolta volna."
Ja. Orbán bőszen meggátolt minden jót, parlamenti kisebbségéből. Annyira erősen akarta a rosszat a népnek, hogy a többségben levő MSZP-SZDSZ-MDF konfiguráció sajnos képtelen volt szembeszállni vele, és sorra hozták, sajnálkozva a kényszerűségen, a rossz döntéseket annak ellenére, hogy Orbán érdekes módon egészen más dolgokat javasolt. De akkor is ő tehet róla! Ugye, mennyivel jobban élünk máris, hogy most felismertük ezt a nagy igazságot?
Az a szomorú, hogy a magatokfajta buta, félrevezethető, süket dumával feltölthető marhák engem is ugyanabba a gödörbe juttattak, meg még sok, de nem elég sok olyan embert, akik látták, hogy több dolog nagyon nem tiszta az MSZP-kormány bejelentéseiben, legalább ennyit. És mire mentünk? Semmire. Éltünk demokratikus jogunkkal, szavaztunk, és most szívunk, a demokrácia szent nevében. Ja, és persze Orbán hibájából.
2009.03.05 02:36:07vers
ez a nemzet szereti a szopást
szivtunk az egyháztol,
aztán jöttek a törökök,
majd az osztrákok
utána az oroszok
most meg itt a világválság megfüszerezve a cigányokkal
sose lesz vége
2009.03.05 03:25:09nan jar?
Megjelenik itt bármi, amit most írok?
2009.03.05 03:32:10Zolee76
Én hál istennek jelenleg külföldön élek,de mennék haza kézzel-lábbal.Bár a jelenlegi helyzetet látva azt hiszem,hallgatnom kell a családomra,barátaimra akik egyöntetűen mondják,hogy haza ne menjek!
Mindegy,hogy Orbánnak vagy Gyurcsánynak hívják-e azt aki végre tesz?,tenni fog? az ország érdekében.
Csak tegye már!
2009.03.05 06:01:43Kentaur67
http://spartacus.freeblog.hu/:
Állatorvosi lódoktorok
A beteg fekszik az asztalon, az orvosok hevesen vitatkoznak felette. Abban mindenki egyetért, hogy vágni kell, a beteg is beleegyezett, de az okos doktorok nem jutnak dűlőre a honnan és mekkorát kérdésében, így vita közben mindegyikük lecsíp egy-egy apró darabot. A beteg minden vágásnál sikít, a szike ilyenkor mindig megremeg, újabb tanácskozás, a megmaradt rákos rész közben fertőz tovább, újabb részek hallnak el, újabb apró darabokat nyes le a penge, de soha nem akkorát, hogy a kór ne terjedhetne tovább. Senkinek nincs bátorsága egyből levágni a beteg kezet, mert mit szólna a páciens? Akkor legközelebb nem hozzánk fog fordulni. Inkább nyiszálják apránként, tízszer kínozva az asztalon fetrengő szerencsétlent, nem vállalva a kínos döntést: az egész kar beteg, egy határozott vágást követően mehet a kukába. Ha valakinek ennyiből nem lenne egyértelmű, a fenti sorok a pazarló és etiópiai szinten (Bocsánat, Etiópia!) működő magyar egészségügy és az Osztrák-Magyar Monarchiából itt maradt, a XX. század eleje óta mentalitásában változatlan közigazgatás átalakításának töketlen, a legkisebb ellenálláson azonnal riadtan megtörő próbálkozásairól szólnak. A vörös inges fiúk megijedtek a felelősségtől, a jövedelmező területeket családi kft-kbe kiszervező, zsíros üzleteiket féltő nagyhangú és befolyásos kórházvezetőktől, a keresőkhöz viszonyított arányában a világon egyedülálló mennyiségű, húsz-harminc éve bebetonozott, az ügyfelet páriaként kezelő, kiskirály közszolgától, így megy minden tovább, mint korábban: a finanszírozhatatlan csődtömegek további finanszírozására igyekeznek több adót, járulékot kisajtolni mindenkiből. Gratulálunk!
2009.03.05 06:06:07Kentaur67
Androsz "Éltünk demokratikus jogunkkal, szavaztunk, és most szívunk, a demokrácia szent nevében. Ja, és persze Orbán hibájából."
Lehet, rossz az emlekezetem, de mintha nem Gyurcsan F. szervezett volna alairast a nevetseges osszegu vizitdij eltorleserol.
2009.03.05 06:10:45Kentaur67
Androsz:
Bocs, latom masok mar az orrodra huztak. Csak annyit, hogy a borbelynak borbelynak borravalot adsz, az orvosnak meg halapenzt. Nem ugyanaz. Ha nem latod a kulonbseget, akkor inkabb nem is probalom elmagyarazni.
2009.03.05 06:58:52Éhesló
Mocskos cenzor.
2009.03.05 07:03:36is
mindenképpen mulatságos nézni, hogy azok, akik 2008-ban (még nincs egy éve!) elküldték az anyja picsájába azt is, amit a szocik egyáltalán csináltak, azok most követelik, hogy tegyenek többet. ha tavaly márciusban nincs 85% hülye (bocsánat, van aki vitatja?), akkor most nem itt lennénk. lesz-e vajon tüntetés a 23% ÁFA ellen, mert a 13. havi közalkalmazotti bér ellen már volt? lesz-e megint népszavazás, hogy most se léphessenek, mert a javaslatban megint benne van a tandíj, meg az egyetemek felének bezárása? és ha lesz, hogy fogsz szavazni?
2009.03.05 07:13:55is
@Androsz: ma már mindenkinek hályog van a szemén, az enyémen is biztos, de Orbán utoljára az azonnali 6%-os alapkamatot mondta, és ennél nagyobb hülyeség a közelben sem volt. az meg, hogy először belerúgok valakibe, majd modom, hogy né vérzik, azt lehet tényleg lehangolt diagnózisnak is mondani, én a létző legmélyebb cinizmusnak tartom. nem véletlen, hogy tavaly március óta olyan csöndes, veled szemben ő tudja, hogy mit csinált.
a magyar közjogi rendszer kétharmados törvényekre épül. az egyharmaddal rendelkező kisebbség kormányzóerő, mert nélküle nem lehet fontosabb törvényeket hozni (pártfinanszírozás, önkormányzati rendszer, rendőrség, szólásszabadság, sztrájk - Gaskó stb.). sőt, a népszavazással még feles törvények esetében is magára vette a felelősséget, hogy nincs tandíj, és nem is lesz, az a FIDESZ felelőssége (egyébként már 1995-ben is megcsinálta, tehát komolyan gondolja). ezek a tények, istennek legyen hála.
2009.03.05 07:38:16blaiser
Meszaros 2009.03.04 19:17:42
Meszaros kedves jokepessegu baratom, egy dologban van igazad, nem megyek haza amig az ilyen barmok mint te nyilvanosan ki merik nyitni a pofajukat.
Tolod itt a szar szoveget, hogy nincs penz, hogy nem lehet ugy adni hogy ne vennenek el! Essen mar le a tantusz draga egyugyu baratom, igenis van penz, csak ad1 baromsagokra koltjuk, ad2 kiviszik az orszagbol, ad3 amit veletlenul jo helyen koltenenek el az is rosszul hasznosul az iszonyatos korrupcio miatt. Te meg egyugyu paraszt tolod be az iszonyatos jarulekokat, meg arra is illeteket fizetsz, hogy a budira kimenj, illetve elnezest, te nem mert te nyilvan elcsalod az adodat aztan meg hozongsz, hogy minek 13. havi nyugdij igaz? Aljas.
Magyarorszagon egy dolgot csinal az alam, igyekszik megagyazni a kulfoldi tokenek mikozben megfojtja a magyar gazdasagot. Mondjal mar egy olyan intezkedest amit szoci-libero kormany a belhoni gazdasag elenkiteseert tett? A makrogazdasagi mutatokat tudjak buvolni azt latom, kulfoldre profitot termelo multik eredmenyet GDP-be szamolni az is megy, foleg amig van privatizalhato vagyon, meg amig allami hitelekbol (amit te fizetsz vissza okostojas) tudjak fedezni a multik adomentesseget, de most el van zarva a csap, kene gazdasagi teljesitmeny is, most mi lesz? Es nem az ures lozungokra vagyok kivancsi, hanem arra, hogy a paraszt miert nem adhat el tejet a szomszedba szamlaval, hogy mi a faszer` kell a sarki krimoba millios rozsdamentes pult es meg sorolhatnam. De nem is magyarazom, inkabb menjel nezzed a napkeltet. Ott majd megmondjak neked a frankot.
2009.03.05 07:42:34blaiser
Bezzeg a 300 forintos vizitdijakbol most kint lennenk a szarbol frankon. A kutyafjat, ma` megint rossz helyre ikszeltem. Az egyetemeket meg csukjak be, rogton a szolobanyak utan, de mindjart! Csak viszik a penzt, a sok hulye tarisznyas bolcsesz. Ahelyett hogy rendes munkat keresnenek monnyuk itt a siemensnokiahankook-ba.
2009.03.05 08:17:59Thomasz012345
Egyszerű a megoldás, az összes politikust ki kell rugni, legyenek munkanélküliek, és az ország vezetését egy másik országra kell bizni, akik értenek is hozzá.
Ezek itt csak azzal törödnek, hogy sok lovét lenyúljanak maguknak és leszarják mi lesz az országgal, hiszen ha be is hall, akkor is van lovéjuk és max. külföldre mennek élni.
Legszivesebben, megszüntetném a magyarságot és átállnék német, angol vagy amerikaira. Kinek van szüksége magyar történelemre, vagy jelenre, még a nyelvet is eltörölném. Röviden mindent eltörölnék, hogy kb. 100 év után már azt sem tudják mi az a magyarság!
2009.03.05 09:24:01vomit
rossz a pelda, a rak hianybetegseg. ha nem volna nagyon sok penz az emberek halalra kinzasaban, es volna szamukra egeszseges etel, a szervezet onmagatol meggyogyulna
Cancer is not a Disease - It's a Survival Mechanism
http://www.naturalnews.com/022578.html
http://www.allbookstores.com/book/compare/097679442X
http://www.scribd.com/doc/7736823
http://www.whale.to/cancer/jones_h.html
http://www.whale.to/cancer/griffin7.html
2009.03.05 09:42:54honourable
Szóval!
MÜTÉT az ORSZÁGNAK!
Szerintem igen kell de már milyen régen kellet volna, ezeket a szarháziakat kell kiműteni akik eladtak MINKET az ORSZÁGOT a jól működő (Ikarusz, Ganz művek, Rába művek, Csepel művek) lenne még mit sorolni!
2009.03.05 09:43:47honourable
Privatizációba burkolva! Szétlopták a nép vagyonát
Ők a politikusaink egytől egyig szinte mind rákfenéje az országnak!
Őket kell felelőségre vonni! A NÉPNEK!
2009.03.05 09:51:16honourable
A nagy multik akiket szinte hősként tisztelnek politikusi (maffiózói) körökben.
Szinte minimálbéré dolgoztatva szinte semmilyen adót nem fizetve az ORSZÁGUNKNAK ,tömik a politikusok zsebeit. A profitot a hasznot ki viszik az országból!
Amíg a Magyar Bíróságokon minimálbérrel jelentik be egyes alkalmazottakat!
Igen MŰTENI de minél hamarabb!
2009.03.05 12:40:26Rwindx
is: még mindig ugyanazt a marhaságot szajkózod. Azaz szerinted és a pártod szerint az adóemelés helyes lett volna.
Az adók további emelése, valamint új adók bevezetése még mindig ugyanaz az elhibázott és káros politikai mint 2 éve.
Ha felfognád, a kormányon kívül senki sem adóemelést szorgalmaz, hanem kiadás csökkentést. Sem régen, sem ma. Tehát amit írsz fogalmazzunk úgy hogy meglehetősen nagy "tévedés", de fogalmazhattam volna csúnyábban is.
Tevés és tevés között óriási különbség van. Persze szemmel láthatóan ez nem mindenkinek esik le.
Menjél és kotorjál havat nyáron negyven fokban, biztosan nagy nevet szerzel majd hókotrásban. Bejárhatsz több ezer km-et is a hókotróval. Te leszel a No1, magad szerint.
2009.03.07 01:50:38csillagszemu_juhasz
Rob, nem az a baj hogy meghúzzák a gatyaszíjat, hanem az, hogy megint az enyémet rángatják. a sajátjukat mikor fogják? tudom persze, "havi félmillás autóbérlet most nem téma, annál fontosabb dolgokról van itten szó, kérem"... persze, csak három hónapot dolgozok azért a pénzért amiért egyesek autókáznak....
2009.03.07 01:53:22csillagszemu_juhasz
Totya_botya: szerinted jogos a 13. havi nyugdíj, és a köz alkalmazásában álló rendkívül magas kvalitású emberek apanázsa? A legkisebb ellenállás? Mekkora sztrájk volt? Ha magáncégnél lenne ez, szerinted mennyi ideig dolgoznának még adott munkaadó szárnya alatt? Segítsek? Semeddig... Majd ha én kapok 13. havi bért, meg egyéb mást, akkor azt mondom, a léhűtők is megérdemlik. De fele még a fizetést se érdemli meg, nem hogy a 13. havit...
2009.08.24 08:23:44ramon22
http://href.hu/x/9u51