Business Talks '24
Üzleti konferencia
Az építtető vállalatnak a közép-erdélyi Torda és Aranyosgyéres közötti 12 kilométert, valamint a Berettyószéplak és Bors közötti 30 kilométert kell megépítenie. Ha utóbbi elkészül, akkor a határtól autópályán lehet eljutni Erdély nyugati peremére. A Bechtel várhatóan december elsején adja át az autópálya első 42 kilométer hosszú szakaszát, ami Kolozsvár elkerülésével, Gyalut (Gilau) és Tordát köti össze.
Berceanu szerint az idén a román kormány 300 millió eurót fizetett a Bechtelnek az első szakasz befejezésére. A tárcavezető szerint a román kormánynak a következő években legalább a bruttó hazai termék 3,5 százalékát kellene autópálya-építésre fordítania, hogy 2012-ig 800 kilométer autópálya épülhessen. Románia az idén ennek körülbelül csak a felét fordította erre a célra. Jelenleg mindössze 300 kilométernyi autópálya létezik az országban.
A román kormány és a Bechtel 2003-ban írta alá a 415 kilométer hosszú, Borsot Brassóval összekötő észak-erdélyi autópálya megépítéséről szóló szerződést. A munkálatok 2004 nyarán kezdődtek el, de többször is leállították egyebek között az anyagi finanszírozás késése és a szerződés újratárgyalása miatt.
A Bukarestet Budapesttel összekötő autópálya részeként tervezett észak-erdélyi autópálya költségeit eredetileg 2,2 milliárd euróra becsülték, de legalább kétszer többe kerül majd. Az első 42 kilométer megépítése után kiderült, hogy egy kilométer út körülbelül 10 millió euróba került.
Business Talks '24
Üzleti konferencia