Kína hajtja a luxusipart

2011.11.21. 14:28

Az ágazat meghatározó piaci elemzőjének számító Bain and Company nemzetközi tanácsadó cég felmérése szerint az idén 10 százalékkal növekszik a luxuscikkeket gyártó cégek bevétele, és eléri a 191 milliárd eurót.  Ez meghaladja a korábbi várakozásokat, a májusi előrejelzés még 185 milliárd eurót ígért, szemben a tavalyi 172 milliárdos forgalommal. A Bain prognózisa szerint 2014-ben pedig elérheti a 220 milliárd eurót is.

A luxuscikkek kereslete elsősorban a feltörekvő országokban, Kínában, Indiában, Brazíliában, Oroszországban bővült, de beindult a növekedés az eddig inkább stagnáló Európában és az Egyesült Államokban is.
Az elemzők rámutattak: a kínaiak otthoni, illetve külföldi vásárlásai idestova a globális luxuspiac 20 százalékát teszik ki.

Az elemzés szerint a legnagyobb növekedés az órák és ékszerek kategóriájában várható, mintegy 18 százalékos növekedéssel, ezt követi a kiegészítők csoportja, amelyek értékesítése várhatóan 13 százalékkal növekszik az idén a tavalyhoz képest. Különösen megugrott a svájci óraexport, ami 20 százalék feletti ütemben nőhet. A svájci órák legnagyobb felvevőpiaca Hongkong és az USA.

„Az idei kiváló év lesz, talán rekordév is, és a 2012-es előrejelzések is nagyon pozitívak – jelentette ki két hete a svájci Le Temps-nek Jean-Daniel Pasche, a svájci óragyártók szövetségének elnöke. A jelenlegi két számjegyű forgalombővülés és az erős rendelésállomány ellenére sem lovallja magát eufóriába az iparág – tette még hozzá Jean-Daniel Pasche –, hanem továbbra is körültekintően tervez, mivel az európai adósságválság és az USA magas munkanélküliségi rátája óvatosságra int”. Ezzel szemben Juan-Carlos Torres, az egyebek között 11 luxus óra-, illetve ékszermárkát a portfóliójában tudó Richemont grouphoz tartozó Vacheron Constantin vezérigazgatója szerint az óraszektor lassulása várható a jövő évben.