A szlovák banki ügyfél a leghűtlenebb

2012.06.21. 17:13

A Szlovákiában működő bankoknak vannak a legkevésbé lojális ügyfelei Közép-Európában – adta hírül a Deloitte felmérésének eredményeire hivatkozva a TASR szlovák hírügynökség csütörtökön.

A felmérésből kiderült, hogy a V4 országok és Románia csoportjából Szlovákiában a legmagasabb, 52 százalékos azoknak a banki ügyfeleknek az aránya, akik a múltban már legalább egy alkalommal bankot váltottak.

Magyarországon ez az arány 28 százalék, Romániában pedig 42 százalék. A „nem lojálisnak” értékelt banki ügyfelek aránya Csehországban (17 százalék) illetve Lengyelországban (12 százalék) a legalacsonyabb.

Igor Mravec a Deloitte pénzügyi intézményekre szakosodott szakértője a felmérés eredményeit ismertetve elmondta: elégedetlenek a szlovák fogyasztók a magasnak tartott banki illetékekkel, és elégtelennek tartják a szolgáltatásokat is. A szlovákiai banki ügyfelek jelentős részének „nem jelent problémát”, hogy bankot váltson.

A felmérésből az is kiderült, hogy továbbra is meglehetősen jelentős számú Szlovákiában azoknak a csoportja akik nem rendelkeznek bankszámlával, a felnőtt összlakossághoz viszonyítva arányuk 34 százalék.