Késhetnek az A380-as szállítások

2008.05.04. 09:15
Galériák (1)
Teljesen át kell alakítania szállítási tervét az Airbusnak. Jelenleg nem tudnak nagyon gyorsan nagyon sok gépet gyártani.

Teljesen felülbírálhatja saját szállítási tervét az Airbus az A380-as géppel kapcsolatban, mert nem tudják tartani az ütemtervet – jelentette be a vezérigazgató. Thomas Enders beismerte, hogy havi négy szuperjumbót leszállítani 2010-ig nem lesz egyszerű – írja a BusinessWeek. Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a tervek átvizsgálása nem szokatlan ebben a szakaszban.

Az Airbus korábban azt vállalta, hogy 2008-ban 13, 2009-ben 25, 2010-ben 45 A380-ast szállít le a megrendelőknek. Ha a gép összeszerelésénél az egyedi gyártásról átállnának a gépsorra, akkor valószínűleg tartani tudnák a terveket. De egyelőre még azt vizsgálják, hogyan reagálnának erre a munkások és beszállítók. Fontos lenne tartani a terveket, a repülőgépgyártót már így is megbírságolták már, mert később szállított le A380-asokat.

Az Airbus az első négy gépet a Singapore Airlinesnak szállította le, ez a légitársaság volt az első, mely kereskedelmi forgalomba állította a világ legnagyobb utasszállító gépét. A gyártónak most át kell alakítani a repülőgép belsejét, hogy a Quantas légitársaság igényeinek megfelelő gépet tudjon gyártani.

A cég vezérigazgatója tavaly októberben (amikor átadták a forgalomnak az első szuperjumbót) még azt mondta, hogy a legnagyobb kihívás a cégnek a következő években az, hogy minél több A380-as gépet tudjon gyártani, hogy kielégítse az igényeket. Egy A380-as összeszerelése ugyanis nyolc A320-as munkálatainak felel meg.

Az Airbus öt vezérigazgatót fogyasztott el az elmúlt két évben, most pedig egy nagyszabású újraszerveződés közepében van, mely miatt tízezer mukás veszítheti el állásást, amikor eladják a Franciaországban, Németországban és Angliában lévő gyárukat. Munkások ezrei sztrájkolnak a cég Toulouse melletti gyáránál.