Business Talks '24
Üzleti konferencia
A leépítésekkel, fizetéscsökkentéssel, radikális átszervezéssel járó befektetői program helyett az érdekképviseletek is kidolgozták javaslataikat - például elfogadták volna az alacsonyabb jövedelmeket -, de az 1 milliárd eurós befektetést ígérő CAI nem akart már újabb tárgyalásokat. Ezek után az Alitaliához augusztus végén kinevezett csődbiztosnak, Augusto Fantozzinak meg kell kezdenie az akár a légitársaság leállításához vezető eljárást, mint bejelentette, mától 34 Alitalia-járat már nem indul, több mint négyezer alkalmazott munkavégzését felfüggesztik. Az Alitalia teljes bedőlése mintegy húszezer munkahely elvesztésével járhat.
Silvio Berlusconi kormányfő egyik fő választási ígérete volt, hogy talpra állítja a 49,9 százalékban állami tulajdonú, évek óta vergődő légitársaságot - a kudarcért most a munkavállalók kiváltságaihoz ragaszkodó szakszervezeteket okolja. Utóbbiak tegnap közölték, hogy majd a munkavállalók biztosítják az Alitalia működését, de ennek mikéntjét nem árulták el.
A CAI visszalépése után a pilóták érdekképviseletének vezetője a kormány közbelépésére szólította fel Berlusconit - erre azonban már csak az uniós szabályok miatt sincs sok lehetőség. A múlt hét végén a csődbiztos már figyelmeztetett, hogy a napi 2 millió euró veszteséggel működő légitársaságnak rövidesen kerozinra se lesz pénze.
Business Talks '24
Üzleti konferencia