Ambrus
-7 °C
3 °C

Az AOL névváltoztatásra kéri anyavállalatát

2003.08.12. 13:59
Az America Online szerint nem tesz jót a cégnek, hogy a vásárlóknak a vállalat nevéről az AOL Time Warner jut eszébe. A Time Warnernél is örülnének a váltásnak, mert a csoport veszteségeit nagyrészt az AOL okozta.
Annak idején Jonathan Miller, az AOL tavaly kinevezett vezérigazgatója kezdeményezte azt a vizsgálatot, melynek azt kellett kiderítenie, a cég és az anyavállalat neve hogyan befolyásolja a vásárlókat, közölte a Financial Times. Az eredmény szerint az AOL Time Warner körüli viharok, a százmilliárdos rekordveszteség, a könyveléssel kapcsolatban felmerült gyanú nem tesz jót a részleg megítélésének (bár az említett veszteség nagy része az AOL-nak volt köszönhető).

Miller írásban kérte Dick Parsons-t, a csoport vezérigazgatóját, hogy javasolja a név megváltoztatását, pontosabban az AOL tag leválasztását. A két cégvezető már személyesen is tárgyalt a kérdésről.

Nem érte meg

Az esetleges névváltással a vállalat vezetősége nyíltan elismerné, hogy a százhatvanmilliárd dolláros cégegyesítés hiba volt. Az AOL Time Warner négy legfontosabb vezetőjéből három (Steve Case, Gerald Levin és Bob Pittman) már leköszönt posztjáról, és a volt America Online-vezérek közül sem maradt senki a cégcsoport felső vezetésében.

A másik oldalon is örülnének

A névváltást, illetve az AOL "lefelejtését" valószínűleg a Time Warnernél is támogatják majd: az alkalmazottak nyugdíjalapja ugyanis komolyan megszenvedte az egyesülést és a veszteséget, a cégvezetők szerint pedig az AOL gyenge produkciója káros hatással van az egyébként sikeres Time Warner-cégek (Warner Brothers, HBO, TNT) megítélésére.