A németeknek megéri Dániában autót venni

2003.07.29. 09:14
Akár negyven százalékos eltérés is lehet az új autók vételára között az unió országaiban. Ausztriában és Németországban a legdrágábbak, míg Görögországban, Finnországban és Dániában a legolcsóbbak a gépkocsik. Ha az autókereskedők 2005-től már bárhol nyithatnak képviseletet, akkor az a versenyhelyzet további erősödését jelenti majd.
Az EUrópai Unión belül német nyelvterületen, Ausztriában és Németországban a legdrágábbak az új gépkocsik. Az Európai Bizottság most közzétett felmérése alapján a vevőknek érdemes összehasonlítani vásárlás előtt az uniós országok gépkocsi-árakat. Mario Monti versenybiztos szerint azt a vásárlót, aki hazája helyett egy másik uniós országban, alacsonyabb áron vásárol új autót, nem lenne szabad versenyhelyzetet szabályozó akadályokkal szembesíteni.

Negyven százalékos különbségek

A májusi bruttó nyereségadatok alapján Görögországban, Finnországban és Dániában lehet legolcsóbban új autóhoz jutni. A németeknek tehát érdemes átmenniük az északi szomszédba, ha autót akarnak vásárolni. Az árkülönbségek ma már kisebbek, mint tavaly májusban voltak, ám az Európai Bizottság még nem elégedett a változással.

A felmérés szerint akár negyven százalékkal olcsóbban is megvehetjük ugyanazt a típust Európa különböző országaiban. Biztató tendencia ugyanakkor, hogy a tavaly májusi 10,6 százalékhoz képest idén májusra az árrés átlagosan 8,6 százalékra csökkent. Monti szerint lassan valóban egységes európai gépkocsi-piac kezd kialakulni.

Megszűnik a kereskedők röghöz kötése

Az Európai Bizottság a versenyhelyzet kialakulását próbálja ösztönözni a 327 milliárd eurós európai autó- és autóalkatrész-piacon. Elsősorban attól a lépéstől várnak sokat, hogy 2005 októbere után a gépkocsi-gyártóknak többé nem áll majd módjukban megakadályozni az autókereskedőket abban, hogy az EU bármely tagországában képviseleteket nyissanak.