A visszaesés a luxusautók piacán is egyértelmű: a BMW eladásai 16 százalékkal zuhantak a kifutó 5-ös modell iránt megcsappant kereslet miatt. Az 5-ös utódát jövőre ígéri a gyár. Nem kerülte el a forgalomcsökkenés a német-amerikai vállalatóriást, a DaimlerChrysler AG-t sem, amely 6,7 százalékkal kevesebb autót adott el, ezen belül Mercedesből 8,6 százalékkal kevesebb fogyott, mint tavaly novemberben.
A német és a francia cégeknek sem megy jobban
Rájár a rúd a francia autógyártókra is: a Renault SA 7,9, a PSA Peugeot 6,5 százalékkal gyengébb eredményt ért el, mint tavaly novemberben. A korábbi gyors növekedés után a dél-koreai márkákból is 22 százalékkal kevesebbet vásároltak, 13 százalékkal nőtt viszont a japán autók eladása. Németországban 6,9, Franciaországban 9,4, az Egyesült Királyságban pedig 6,8 százalékkal estek az autóeladások.
A németországi értékesítési kilátásokat rontja, hogy a német kormány a Bloomberg jelentése szerint a vállalati kocsik adójának 50 százalékos emelését tervezi, s ez elsősorban a luxusautókat sújtja. Ellenkező tendencia volt tapasztalható viszont az északi országokban: Svédországban 5,2, Finnországban 10 százalékkal több új autót vásároltak novemberben.