A világ legnagyobb játékgyára, a Barbie és a Matchbox autók gyártójának bevétele kilencmillió dollárra esett az előző évi 32,8 millió dollárról. Mindez teljesen váratlanul érte a befektetőket, elemzők ugyanis nyereségre számítottak.
Pedig szakított
A Mattel sokkal kevesebb terméket tudott eladni, mint egy évvel korábban. Az évtizedek óta népszerű játék, a Barbie babák eladása hat százalékkal csökkent világszerte, az amerikai piacokon pedig sokkoló 25 százalékkal esett az értékesítés.
Történt ez annak ellenére, hogy a Mattel külön reklámstratégiát épített ki a Barie népszerűsítésére. Attól sem riadtak vissza, hogy Barbie "szakítson" társával, Kennel - írja a Reuters. Ezen kívül már meg is jelent a Cali Girl, vagyis a kaliforniai baba. Barbie ezentúl rövid sortban, bikinifelsőben, fémfülbevalókkal, és kissé lebarnultabban mutatkozik a gyerekek előtt.
A darázsderekú játékbabából az elmúlt évtizedek alatt több mint egymilliárd példányt adtak el a világ 150 országában.
Több a rivális
A játékvásárlás az elmúlt években visszaesett az Egyesült Államokban a gyenge gazdasági helyzet miatt. A második legnagyobb gyár, a Toys R Us pedig egy átalakulás kellős közepén van, ez is hatással van az eladásokra.
A játékgyárak azonban bizakodóak. Nekik a legjobb időszak az ünnepek környéke, ekkorra időzítik az új játékok piacra dobását is.
Európában azonban az ünnepek alatt sem megy a Barbie baba, gyakran a polcokon maradnak a nagy költséggel kifejlesztett játékok. És ami még fontosabb, a legnagyobb rivális, a Hasbro játékbabája betört az amerikai piacra is - nyilatkozta a Reutersnek Robert Eckert, a Mattel vezére.