Barbie szereti a Benettont

2005.05.06. 12:56
Szeptembertől 120 országban tűnnek fel a Benetton kollekciókba öltözött Barbiek, az új divat a tervek szerint 2006 végéig tart.
Az olasz ruhagyártó és -kereskedő Benetton pénteken bejelentette, hogy megállapodást kötött az amerikai Mattel játékgyárral: a Benetton több mint ötven ruhadarabból és kiegészítőből álló kollekciót hoz létre, amelyeket a Mattel külön erre a célra kialakított négyféle új Barbie-babája fog viselni, a "Barbie szereti a Benettont" közös program keretében.

A Barbie-ruhák és kiegészítőket szeptember 15-től vezetik be a Benetton üzleteiben 120 országban, a program egyelőre 2006 végéig tart. Tavaly a Benetton 123 millió euróra növelte adózott eredményét a 2003-as 108 millió euróról, ezt a hatékonyságnak tulajdonították, ugyanis közben a forgalom 9,3 százalékkal 1,686 milliárd euróra csökkent 1,859 milliárdról. Szervesen, vagyis a valutaárfolyamok és a csoport-összetétel változását leszámítva - a sportfelszerelés-üzletágat 2003-ban eladták - 3,8 százalékos volt a visszaesés tavaly a forgalomban. A cég az idei évre a forgalom további csökkenésével számol, saját becslése szerint jó esetben 1,65 milliárd eurót érhet el, és várhatóan 6 százalékra romlik az eredménynek a forgalomhoz viszonyított aránya a tavalyi 7,3 százalékról.

A kaliforniai Mattel Inc. adózott eredménye az első negyedévben 6,5 millió dollárra csökkent a tavalyi első negyedévi 9 millió dollárról. A forgalma 783,1 millió dollár volt, a vállalati jelentés szerint "jelentéktelenül több" az egy évvel korábbi 780,9 millió dollárhoz képest, ugyanis a növekedés 0,28 százalékos volt, de 2 százalékpontot értek a cégnek előnyös valutaárfolyam-változások. Az Egyesült Államokban 5 százalékkal csökkent az értékesítés, külföldön 6 százalékkal nőtt. A Barbie márka értékesítése világszerte 15 százalékkal csökkent a tavalyi első negyedhez képest. Tavaly a Mattel adózott eredménye 572,72 millió dollárra nőtt a 2003-as 537,63 millióról, a forgalma 5,1 milliárd dollárra emelkedett 4,96 milliárdról.