2,26 milliárdért nem kellett
A brit vállalat két éve próbálja eladni a Burger Kinget, hogy fő tevékenységére, az italgyártásra koncentráljon (a Diageoé többek között a Guiness és a Johnny Walker márka). A cég júliusban már bejelentette, hogy eladja a gyorsétteremláncot a Texas Pacificnek, de a vásárló a Burger King gyenge eredményeire hivatkozva visszalépett.
Romló eredmények
Az étteremlánc a júniussal végződő pénzügyi évre 257 millió dolláros nyereségről számolt be, ez 12 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A cég forgalma 8,5 milliárd dollár volt, ezzel a piac 18,5 százalékát mondhatta magáénak.
Szakértők szerint az éttermekben nem volt elég nagy a választék, és a hálózat túl gyorsan terjeszkedett, miközben a forgalom nem nőtt eléggé. A Burger Kingnél tizenkét év alatt kilenc vezérigazgató, hét év alatt hét marketingigazgató váltotta egymást. December elején pedig csődvédelmet kért a cég egyik legnagyobb franchise-partnere, az AmeriKing Inc.
Eredménytelen árháború
A cég ősszel árháborúba keveredett legnagyobb riválisával a McDonald's-szal. A McDonald's októberben piacra dobta egydolláros menüjét, a Burger King válaszképpen novemberben 2,19 dollárról 99 centre csökkentette a Whopper árát Amerikában. Elemzők szerint a háborút mindkét fél elvesztette, mert bár nőtt a vendégek száma, de csak az olcsóbb, kisebb hasznot hozó termékek fogytak jobban.