Árpád
-2 °C
9 °C

Újra a Coca-Cola a legértékesebb márka

2005.07.22. 15:31
Elkészült a világ száz legértékesebb márkáját felvonultató idei összeállítás. A tanulmány készítői szerint a Coca-Cola tőkeértéke 56 milliárd dollár, ami 11 200 milliárd forintnak, tehát nagyjából a teljes magyar gazdaság féléves teljesítményének felel meg. A legjobb tíz listájára csak egy finn és egy japán cég fért be az amerikaiak mellé.
A Coca-Cola 56 milliárd dolláros tőkeértékével a világ legértékesebb márkája. Tavaly a legnagyobb értéknövekedést az eBay internetes aukciós portál, a HSBC pénzintézet, a Samsung elektronikai konszern, az Apple számítógép gyár és az UBS bankház érte el - derül ki a svájci Interbrand Zintzmeyer & Lux marketingtanácsadó cégnek a világ száz legértékesebb márkáját felvonultató "Best Global Brands" tanulmányából.

Microsoft, IBM - egymás mögött

A tíz legértékesebb márka közül nyolc amerikai. A Coca-Cola sarkában a Microsoft, majd az IBM, a General Electric és az Intel következik. A hatodik helyet a finn Nokia szerezte meg magának. Utána a Disney, majd a McDonalds, a Toyota, végül a Marlboro szerepel a legjobb tíz között. A Coca nagy vetélytársa, a Pepsi Cola a 23. helyen zárt.

Az élbolyban jelentős változás egyébként nem volt az előző évihez képest. Tavaly is Coca-Cola, Microsoft, IBM, GE, Intel volt az első öt sorrendje, a Disney és a McDonald's szerepelt eggyel-eggyel jobb, míg a Nokia kettővel rosszabb helyen, a 9-11. helyezettek listája szintén nem változott.

Utóbbi pozíciót a legértékesebb német márkaként a Mercedes szerezte meg, értéke hat százalékkal csökkent az előző összeállításhoz képest. A Mercedes az autógyárak mezőnyében így is a második helyen zárt a Toyota mögött; németországi vetélytársai közül legjobban szereplő BMW csak a 16. lett (igaz, eredményén nyolc százalékot javított).

Húsz százalék fölötti eBay-javulás

A tavalyi évvel összehasonlítva az eBay érte el a legnagyobb eredményjavulást: mutatója 21 százalékot emelkedett, így a 60.-ról az 55. helyre lépett előre. A legnagyobb előrelépést elérők között van még a HSBC, a Samsung, az Apple és az UBS, 16-20 százalékos eredményjavulással.

A vesztesek "élvonalában" a Sony szerepel, értéke 16 százalékkal csökkent egy év alatt. A Morgan Stanley 15, a Volkswagen 12, a Levi's 11, míg a Hewlett-Packard 10 százalékkal ér kevesebbet, mint egy éve.