Microsoft, IBM - egymás mögött
A tíz legértékesebb márka közül nyolc amerikai. A Coca-Cola sarkában a Microsoft, majd az IBM, a General Electric és az Intel következik. A hatodik helyet a finn Nokia szerezte meg magának. Utána a Disney, majd a McDonalds, a Toyota, végül a Marlboro szerepel a legjobb tíz között. A Coca nagy vetélytársa, a Pepsi Cola a 23. helyen zárt.
Az élbolyban jelentős változás egyébként nem volt az előző évihez képest. Tavaly is Coca-Cola, Microsoft, IBM, GE, Intel volt az első öt sorrendje, a Disney és a McDonald's szerepelt eggyel-eggyel jobb, míg a Nokia kettővel rosszabb helyen, a 9-11. helyezettek listája szintén nem változott.
Utóbbi pozíciót a legértékesebb német márkaként a Mercedes szerezte meg, értéke hat százalékkal csökkent az előző összeállításhoz képest. A Mercedes az autógyárak mezőnyében így is a második helyen zárt a Toyota mögött; németországi vetélytársai közül legjobban szereplő BMW csak a 16. lett (igaz, eredményén nyolc százalékot javított).
Húsz százalék fölötti eBay-javulás
A tavalyi évvel összehasonlítva az eBay érte el a legnagyobb eredményjavulást: mutatója 21 százalékot emelkedett, így a 60.-ról az 55. helyre lépett előre. A legnagyobb előrelépést elérők között van még a HSBC, a Samsung, az Apple és az UBS, 16-20 százalékos eredményjavulással.
A vesztesek "élvonalában" a Sony szerepel, értéke 16 százalékkal csökkent egy év alatt. A Morgan Stanley 15, a Volkswagen 12, a Levi's 11, míg a Hewlett-Packard 10 százalékkal ér kevesebbet, mint egy éve.