Gedeon, Johanna
2 °C
21 °C

Újra a Coca-Cola a legértékesebb márka

2005.07.22. 15:31
Elkészült a világ száz legértékesebb márkáját felvonultató idei összeállítás. A tanulmány készítői szerint a Coca-Cola tőkeértéke 56 milliárd dollár, ami 11 200 milliárd forintnak, tehát nagyjából a teljes magyar gazdaság féléves teljesítményének felel meg. A legjobb tíz listájára csak egy finn és egy japán cég fért be az amerikaiak mellé.
A Coca-Cola 56 milliárd dolláros tőkeértékével a világ legértékesebb márkája. Tavaly a legnagyobb értéknövekedést az eBay internetes aukciós portál, a HSBC pénzintézet, a Samsung elektronikai konszern, az Apple számítógép gyár és az UBS bankház érte el - derül ki a svájci Interbrand Zintzmeyer & Lux marketingtanácsadó cégnek a világ száz legértékesebb márkáját felvonultató "Best Global Brands" tanulmányából.

Microsoft, IBM - egymás mögött

A tíz legértékesebb márka közül nyolc amerikai. A Coca-Cola sarkában a Microsoft, majd az IBM, a General Electric és az Intel következik. A hatodik helyet a finn Nokia szerezte meg magának. Utána a Disney, majd a McDonalds, a Toyota, végül a Marlboro szerepel a legjobb tíz között. A Coca nagy vetélytársa, a Pepsi Cola a 23. helyen zárt.

Az élbolyban jelentős változás egyébként nem volt az előző évihez képest. Tavaly is Coca-Cola, Microsoft, IBM, GE, Intel volt az első öt sorrendje, a Disney és a McDonald's szerepelt eggyel-eggyel jobb, míg a Nokia kettővel rosszabb helyen, a 9-11. helyezettek listája szintén nem változott.

Utóbbi pozíciót a legértékesebb német márkaként a Mercedes szerezte meg, értéke hat százalékkal csökkent az előző összeállításhoz képest. A Mercedes az autógyárak mezőnyében így is a második helyen zárt a Toyota mögött; németországi vetélytársai közül legjobban szereplő BMW csak a 16. lett (igaz, eredményén nyolc százalékot javított).

Húsz százalék fölötti eBay-javulás

A tavalyi évvel összehasonlítva az eBay érte el a legnagyobb eredményjavulást: mutatója 21 százalékot emelkedett, így a 60.-ról az 55. helyre lépett előre. A legnagyobb előrelépést elérők között van még a HSBC, a Samsung, az Apple és az UBS, 16-20 százalékos eredményjavulással.

A vesztesek "élvonalában" a Sony szerepel, értéke 16 százalékkal csökkent egy év alatt. A Morgan Stanley 15, a Volkswagen 12, a Levi's 11, míg a Hewlett-Packard 10 százalékkal ér kevesebbet, mint egy éve.

Tavaszi hosszú hétvégék

Töltse az ünnepeket külföldön, London, Párizs, Róma városnézés, olasz hajóút, síelés Ausztriában.

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.