További Világ cikkek
Értékvesztés
A rangsort ugyan továbbra is vezeti, de négy százalékot, három milliárd dollárt veszített értékéből a Coca-Cola. Az amerikai gazdaság növekedése ellenére a McDonald's kivételével a teljes gyorsétterem szektor is bukott az elmúlt egy évben: a Burger King teljesen kiírta magát a százas listáról, míg a Pizza Hut (55.) és KFC (54.) csak értékéből és helyezéséből veszített. A pénzügyi szféra ezzel szemben előretört: Goldman Sachs, a J.P. Morgan, a Morgan Stanley és a Merrill Lynch egyaránt növelte értékét, közülük az utóbbi került a legelőkelöbb, a 26, helyre.
|
Az Apple a legnagyobb nyertes
Az előző évhez képest az Apple nevének értéke nőtt a legnagyobb mértékben, 24 százalékkal, de a lista szerint az így 6,8 milliárd dollárt érő márkanév így is csak a 43. helyre elegendő. A hét helyezést és 1,3 milliárd dollárt érő előretörés az Interbrand szerint elsősorban a magas vásárló-hűségnek és az iPod piaci sikerének köszönhető. Jelentős, 15 százalékot elérő vagy azt meghaladó mértékben növelte értékét a Yahoo, az Amazon, a HBSC bank és a Samsung.
Autóipari trendek
A Toyota a 11. helyről a kilencedikre lépett elő, és ezzel egyszersmind kiszorította a top 10-ből a a Mercedest (11.). Az autómárkák előkelő helyet foglalnak el az összesen 3500 brand értékének felbecslésével készülő listán, az első húszban szerepel a BMW, a Ford és a Honda is. A Porsche (74.) az idén elöször került be a százas összesítésbe, az Interbrand szerint egyebek között a Cayenne terepjárónak és a luxusipar általános előretörésének köszönhetően. Utóbbi trendbe illeszkedik a Cartier (91.) listára kerülése is.