Zsebrevágta a német sörpiac egy részét a belga Interbrew

2003.09.23. 09:39
Mintegy félmilliárd eurós üzletet kötött a belga sörgyártó óriáscég, az Interbrew Németországban. Ezért az összegért a belga termelő bekebelezte a német Löwenbraut, s ezzel a német sörpiac élére tornázta fel magát.
A müncheni Sedlmayr Spaten-Franzikaner Braeu megvásárlása révén az Interbrew a Holstentől vette át a listavezető helyet. A belga óriáscég a németországi eladások 11 százalékát tudhatja magáénak

A német sörpiacra igen nehéz bejutni, amit jól mutat, hogy az import csupán a piac 3 százalékát teszi ki. Emiatt vált fontossá az Interbrew számára olyan jeles név megszerzése, mint a Löwenbrau, valamint olyan márkák megvásárlása, mint a Franziskaner és a Dinkelacker - ez lévén az egyetlen járható útja a német sörpiacra való berobbanásnak.

Rolling Rock és Stella Artois

- Németország a világ harmadik legnagyobb sörpiaca, s egyre erősödik. Megfelelő áron megfelelő üzletet kötöttünk ezen a kulcsfontosságú piacon - nyilatkozta John Brock, az Interbrew vezérigazgatója.

A belgiumi Interbrew jelenleg a világ 120 országában van jelen, mintegy kétszáz sörmárkát tudhat magáénak, köztük olyanokat, mint a Rolling Rock, a Bass vagy a Stella Artois.