Jönnek az olcsó kínai luxusautók

2005.04.08. 14:10
A kínai ipar egy új gyöngyszeme, az Ázsiában már három éve kapható Csungkuo gépkocsi forgalmazását rövidesen Európában is megkezdik. A felsőközép-kategóriás luxusautó olcsóságával szerezhet híveket.
Hogy Kínával már nem csak a fogyasztási javak (konzervek, textilipari termékek, cipők, elektronikai cikkek) terén kell komolyan számolni, hanem például a személyautók frontján is, azt jól példázta a héten megnyílt 15. lipcsei Automobil International szemle, amelyen a távol-keleti ország saját fejlesztésű modelljei is bemutatkoztak.

Már nem lobog a Vörös Zászló

#alt# Eltűntek a mao-cetungi idők otromba "luxusautói", a Hungcsi (Vörös Zászló) névvel a kommunista Kína forradalmi lendületét hirdetni hivatott, állami és pártkádereket furikázó járművek. A gyors ütemben fejlődő Kína járműipara immár korszerűnek mondható karosszériákat állított ki Lipcsében. Jól mutatta ezt a Csungkuo (Zhonghua), azaz magyarul Kína nevű klasszikus lépcsőshátú limuzin, amely 4,86 méteres hosszúságával a Mercedes márka E-osztályú autóinak felel meg.

Az európai premierjén nagy feltűnést keltő modell már három éve kapható a kínai piacon, európai forgalmazása őszre várható. Az autót a senjangi Brilliance Jinbei Automobile cég állítja elő, amely tagvállalata a 135 társaságból álló Brilliance Automobile holdingnak (CBA). Utóbbi társaság részvényeit 1992 óta jegyzik a New York-i tőzsdén, ami nem sok ázsiai (és európai!) cégről mondható el.

Olasz forma

A karosszériát az olasz Giugiaro tervezte, technikai téren pedig a CBA a német BMW-vel működik együtt. A gyártás során Senjangban ugyanazok a minőségi követelmények érvényesülnek, mint a müncheni konszern üzemeiben; még a fényező műhely is szinte azonos a németországival. A Csungkuo motorjait a japán Mitsubishi szállítja Kínába. Egyelőre 2,0 és 2,4 literes aggregáttal kapható (95 és 100 kW teljesítménnyel) a Csungkuo, de már előkészületben van egy 1,8 liter lökettérfogatú benzinmotor is. A végsebesség mindkét típusnál 200 km/óra.

A tetszetős autónak "belül" sem kell szégyenkeznie: a tolótetőtől és az automata sebességváltótól az ABS-en, kipörgésgátlón, mobiltelefon-csatlakozón és légzsákokon át a bőrbevonatú ülésekig, klímaberendezésig és igényes CD-rádióig bezárólag mindaz megtalálható a kínai autóban, amit manapság a vevők egy ilyen kategóriájú európai modelltől elvárnak.

Ez a limuzin - a gyártó ígérete szerint - Európában nem fog többe kerülni, mint 20 ezer euró (5 millió forint). Ez nagyjából a fele annak, amennyibe európai gyártók hasonló kategóriájú autói kerülnek manapság.