Mi jöhet még a vaníliás kóla után?

2002.10.11. 12:22
A Coca-Cola alelnöke, Brian Dyson bejelentette: a vaníliás, illetve a diétás citromos kóla után az év végén újabb terméket dobnak a piacra, azonban további részleteket nem árult el.
A Coca-Cola alelnöke csütörtökön, Dallasban jelentette be, hogy egy új terméken dolgoznak. A piac a cég korábbi kísérleteit a vaníliás, illetve a citromos kólával kedvezően fogadta, így történhetett, hogy a kedvezőtlen tőzsdei folyamatok ellenére is az elmúlt egy évben 43,50 dollárról 58 dollárra is emelkedett a Coca-Cola papírjainak árfolyama.

A részvények árfolyama az elmúlt évben mintegy 9 százalékkal emelkedett, és csütörtökön a New York-i értéktőzsde kereskedésében 51,46 dolláron zárt. Kedden 4 százalékkal emelkedett a Coca-Cola részvényeinek árfolyama a rivális PepsiCo bejelentésére, miszerint az észak-amerikai piacon - mindkét vállalat fő piacán - a vártnál erősebbek voltak az üdítőital-eladások.

A Coca-Cola egy hét múlva teszi közzé harmadik negyedéves jelentését; az eredmény az előrejelzések szerint 47-49 cent lesz részvényenként.

Szénsav nélkül

A Coca-Cola a forgalmának 90 százalékát jelentő szénsavas termékek mellett a szénsav nélküli italok, teák, illetve az ásványvizek területén is erősíteni kíván.

Ezt a lépést erősíti cégnek a Danone-nal kötött stratégiai szerződése is, amely lehetővé teszi, hogy a Coca-Cola forgalmazza Észak-Amerikában a Danone Evian ásványvízét is. Az óriáscég egyébként naponta mintegy 1,2 milliárd adagnyi üdítőitalt értékesít.