Panaszoldalt indított egy csalódott Easyjet-utas

2003.04.28. 12:14
A légitársaság egyik ügyfele, akinek negyvennégy órát kellett várnia egy spanyol reptéren, dühében elindította az easyjet-sucks.org oldalt, ahol beszámol megpróbáltatásairól, és sorstársait arra kéri, csatlakozzanak mozgalmához.
Mike Webb családjával április 25-én indult vissza Angliába Spanyolországból. Járatukat azonban törölték, ezért majdnem két napig kellet várniuk, mire gépre szállhattak.

Webb beszámolója szerint a járat törlését az utolsó pillanatban jelentették be, a százötven utas akkor már az alicantei reptéren várt a beszállásra. Néhány szerencsés öt órával később feljutott egy másik Londonba tartó Easyjet-járatra, páran más nagy-britanniai célállomással megelégedve választottak új járatot.

A gyerekek a földön alszanak

Az utasok többsége azonban a reptéren éjszakázott, járatukat április 25-ről 27-re tette át a légitársaság. Az utasok nagy része a székeken aludt, de Webb gyermekeinek már csak a földön jutott hely. Hazaérve Mike Webb létrehozta az easyjet-sucks.org oldalt, hogy ezen számoljon be megpróbáltatásairól, illetve, hogy ott mindenki közzé tehesse hasonló élményét. Webb abban bízik, hogy akciója hatására az Easyjet változtat korábbi gyakorlatán.

A légitársaság mindent visszafizet

A légitársaság szóvivője az üggyel kapcsolatban elmondta: "A vállalat általában tartalékgépeket vet be ilyen esetekben. Ha ez nem lehetséges, az utasokat a legközelebbi járatra irányítja át, addig szükség esetén hotelt biztosít. Természetesen minden költséget a légitársaság áll, sőt a repülőjegyet és egyéb költségeket is megtéríti."

Webb szerint azonban nekik senki nem ajánlott fel ingyen szállást, és kisegítő járat sem volt, pedig Valenciában várakozott az Easyjet egyik gépe. Webb a repülőjegy árát (221,5 font) és további kétszáz font rendkívüli költséget követel vissza a légitársaságtól.

A fapados légitársaságok magyar ügyfelei többek között az Index fórumain számolhatnak be élményeikről.