ET helyett Gladiátor

2001.05.24. 13:20
A British Telecom (BT) lassan teljesen leszámol az utóbbi időben egyre dicstelenebbé vált múlttal. A vállalat új nevet keres a BT Wireless számára, és hirdetéseiben szakít az 1999 óta fel-feltűnő ET-vel, és helyette a Gladiátor című mozifilmre épülő kampánnyal próbálja belopni szolgáltatásait célközönsége szívébe.
A BT az Universallal kötött szerződése alapján 2003-ig használhatna ET, a földönkívüli figuráját reklámkampányai során, az új imidzset építő vállalat mégis a Gladiátor című mozifilmre építi várhatóan júliusban induló tévékampányát, mely minden korábbinál drágább lesz.

Agyonszúrlak faxmodemmel!

E.T.
Kirúgva
A hirdetésben - értesülések szerint - feltűnik majd egy speciális high-tech effektusokkal felvett római aréna, melyben a film karaktereire épülő figurák - meglepetésre - a BT berendezéseit használva kommunikálnak.

Ide Réz András kell

Miért a radikális váltás a szelíd, már-már együgyű, nagyfejű ufonautáról a kisebb fejű, ám annál jobban küzdő rómaira? A telekommunikációs és pr-elemzők - nem beszélve a filmesztétákról, persze - köpik a választ: a BT olyan alapvető átalakulás előtt áll, amelyet minden eszközzel érzékeltetni kíván. Céljai, mérete megváltoznak, ráadásul két részre válik, melyeket mindennek a tetejébe át is keresztelnek.

Marad Európa

Néhány hónappal ezelőtt még világméretű terjeszkedésről álmodó cég volt a British Telecom. Aztán rá kellett döbbennie, hogy a harmadik generációs mobiltenderekre kicsengetett tízmilliárdok miatt nem ugrálhat. A cég kénytelen volt bejelenteni, hogy feladja globális ambícióit, és Európára, azon belül is az Egyesült Királyságra, Németországra, Hollandiára és Írországra összpontosítja erőit. (Ezen országok területe egykor ugyan a Római Birodalomhoz tartozott, de ez, lássuk be, önmagában még nem indokolná a Gladiátort.) Az ázsiai és spanyolországi érdekeltségeinek eladásából 5 milliárd fontot remél a 30 milliárd fontos adósságterhet nyögő cég, de a kiárusítás valószínűleg még nem ért véget, ugyanis a BT összesen 10 millárd fontot kíván szerezni ilyen módon.

Angliában is egyre több lesz a bt.

A BT a Gladiátor című mozifilmre építi új tévékampányát
Május elején, a negyedéves eredményt bejelentésekor a BT azt is közölte, hogy két önálló tőzsdei vállalatra darabolja magát. A BT Wireless a mobilcégeket, a Future BT pedig a vezetékes érdekeltségeket foglalja magában.

Új nevet kapnak a mobilszolgáltatók

A Financial Times beszámolója szerint a vállalat még nem teljesen lábalt ki identitásválságából, bár már csak az utolsó, stilisztikai jellegű megújulás van hátra. A BT Wireless ősszel már az új néven fog tőzsdére kerülni, és ugyanezt a nevet fogják viselni helyi mobilszolgáltatói is. Így a brit szolgáltató, a 11 millió előfizetővel rendelkező Cellnet is kénytelen lesz megválni konzervatív, egyszerűen a celluláris technológiára utaló nevétől, amely egyébként a legismertebb márkanevek egyike Nagy-Britanniában.