További Világ cikkek
Agyonszúrlak faxmodemmel!
E.T. Kirúgva |
Ide Réz András kell
Miért a radikális váltás a szelíd, már-már együgyű, nagyfejű ufonautáról a kisebb fejű, ám annál jobban küzdő rómaira? A telekommunikációs és pr-elemzők - nem beszélve a filmesztétákról, persze - köpik a választ: a BT olyan alapvető átalakulás előtt áll, amelyet minden eszközzel érzékeltetni kíván. Céljai, mérete megváltoznak, ráadásul két részre válik, melyeket mindennek a tetejébe át is keresztelnek.
Marad Európa
Néhány hónappal ezelőtt még világméretű terjeszkedésről álmodó cég volt a British Telecom. Aztán rá kellett döbbennie, hogy a harmadik generációs mobiltenderekre kicsengetett tízmilliárdok miatt nem ugrálhat. A cég kénytelen volt bejelenteni, hogy feladja globális ambícióit, és Európára, azon belül is az Egyesült Királyságra, Németországra, Hollandiára és Írországra összpontosítja erőit. (Ezen országok területe egykor ugyan a Római Birodalomhoz tartozott, de ez, lássuk be, önmagában még nem indokolná a Gladiátort.) Az ázsiai és spanyolországi érdekeltségeinek eladásából 5 milliárd fontot remél a 30 milliárd fontos adósságterhet nyögő cég, de a kiárusítás valószínűleg még nem ért véget, ugyanis a BT összesen 10 millárd fontot kíván szerezni ilyen módon.
Angliában is egyre több lesz a bt.
A BT a Gladiátor című mozifilmre építi új tévékampányát |
Új nevet kapnak a mobilszolgáltatók
A Financial Times beszámolója szerint a vállalat még nem teljesen lábalt ki identitásválságából, bár már csak az utolsó, stilisztikai jellegű megújulás van hátra. A BT Wireless ősszel már az új néven fog tőzsdére kerülni, és ugyanezt a nevet fogják viselni helyi mobilszolgáltatói is. Így a brit szolgáltató, a 11 millió előfizetővel rendelkező Cellnet is kénytelen lesz megválni konzervatív, egyszerűen a celluláris technológiára utaló nevétől, amely egyébként a legismertebb márkanevek egyike Nagy-Britanniában.