Natália
-3 °C
8 °C

Nőtt a német borexport

2003.07.11. 11:15
Az elmúlt üzleti évben 5,6 százalékkal, 377 millió euróra emelkedett a német borexport értéke, annak ellenére, hogy a legnagyobb borfogyasztó, Nagy-Britannia vásárlása 10 százalékkal visszaesett.
Az oppenheimi székhelyű Deutsche Weininstitut adatai szerint a 2002 áprilisától 2003 márciusáig tartó periódusban a német boripar második legnagyobb megrendelője, az USA piacán 36 százalékkal nőttek az eladások.

Az intézet kimutatta, hogy Nagy-Britanniában a legnagyobb mértékben az édes fehér borok iránt csökkent az érdeklődés. A német bortermelőknek a szárazabb, rizling-borokat kell megismertetniük az angol fogyasztókkal.

Skandinávia térségében a fogyasztók a vörös borok felé fordultak, ami szintén komoly kihívást jelent a németek számára. Az ázsiai piac legfontosabb szereplője, Japán esetében a fogyasztás általános csökkenése a borok piacán is éreztette hatását.

A német borok nyolc legnagyobb piacai: Nagy-Britannia; USA; Hollandia; Japán; Belgium; Kanada; Dánia és Svédország. Az előrejelzések szerint hamarosan a legnagyobb megrendelők klubjához tartozik majd Oroszország és Lengyelország is.