Judit
-2 °C
8 °C

Franciaország 800 ezer eurós sí-reklámkampányt indít

2003.10.31. 14:53
A francia idegenforgalom irányítói 800 ezer eurós reklámkampányt indítottak, amelynek célja a francia hegyek sípályáinak megtöltése turistákkal. Ez már a veszett fejsze nyele, hiszen a francia turizmus minden idők legrosszabb eredményét produkálja az idén.
A síelésre csábító reklámspotokat leggyakrabban a kábeltelevízión közvetített Eurosport-adásokban lehet majd látni. A kampány a belga, a brit, a német és a holland fiatalokat, a 20 és 39 év közötti turistákat célozza meg, akik a síelők 59 százalékát adják, ezen belül is elsősorban a nőket, mert felmérések szerint általában ők választják ki az üdülési helyet.

Jönnek a britek és a belgák

A 2002-2003-as szezonban 7,6 millió síelő használta a francia sílifteket, közülük 1,8 millióan voltak külföldiek. A síturisták nagy része Nyugat-Európából jött, de Kelet-Közép-Európából és Oroszországból is sokan érkeztek.

A brit síelők Franciaországot tekintik első számú célországuknak, a sport amatőr művelői közül a legtöbben (36,5 százalék) ide utaznak, ha síelni akarnak. A belgák számára ugyancsak a francia lejtők a legkedvesebbek - a franciák piaci részesedése 35 százalék.

Minden idők legrosszabb turisztikai mérlege várható

A francia turisztikai ipar aktivitását mutatja, hogy idén ez már a második jelentős médiakampány, amit a 2001. szeptember 11. óta kibontakozott iparági recesszió következményeinek csökkentésére szerveznek. Nyár végén az elmaradt amerikai turisták szimpátiáját próbálták visszaszerezni a "Szeressünk egymásba újra" szlogen segítségével, miután a Párizst hagyományosan kedvelő amerikai sznobok a nagypolitika (az Irak ügyében tanúsított francia álláspont) miatt megorroltak régi szerelmükre. A németek már korábban kiábrándultak a francia fővárosból, s a gyakori franciaországi sztrájkok sem segítették a turizmus talpra állását.

Már májusban drámai helyzetet regisztráltak: az egy évvel korábbi adathoz képest 40 százalékkal alacsonyabb volt a hotelek kihasználtsága. A francia turizmus az év végén valószínűleg minden idők legrosszabb eredményéről számol majd be.