A vaníliás kóla igaz története

2002.07.15. 14:09
A Coca-Cola marketingesei fake-szájttal erősítik a VCoke bevezető kampányát. A vaníliáskóla-aroma feltalálója kipakol.
Hallottad, hogy a Coca Cola azért dobta piacra májusban a vanília ízesítésű VCoke-ot, mert az aroma felfedezője már maga is gyártani kezdte az üdítőt?

A cég vagy 20 évvel ezelőtt tucatnyi kutatót szerződtetett, akiknek az volt a dolguk, hogy különféle ízeket kísérletezzenek ki. Néhány év múlva a teljes stábot utcára tették, az eredményeket pedig - melyek között ott volt a vaníliáskóla-aroma is - páncélszekrények mélyére zárták. A felfedező azonban tavaly szerzett az eredeti aromából, és kis tételben gyártani kezdte saját vaníliás kóláját.

Ráadásul az egész sztorit megszellőztette a webszájtján, és most attól tart, hogy bezáratják bimbózó vállalkozását. Ha érdekel, elovashatod a www.vcokelounge.comon.

Ízfokozó fikció

A Coca Cola marketing-agyközpontja valószínűleg az ilyesfajta beszélgetések vásárlás- és ízfokozó hatásában reménykedhetett, amikor úgy döntött, a VCoke bevezető kampánya keretében megfinanszírozza a szájtot, melyen egy fiktív feltaláló elmondja a vaníliás kóla igaz történetét.

A vállalati marketingfikció e gyöngyszemét néhányan olyan komolyan vették, hogy figyelmeztették a Coca-Colát. Mivel a társaság készségesen tájékoztatta túlbuzgó jóakaróit, hogy mindez csak egy folyamatban lévő marketingprogram része, gyorsan megjelent a sajtó.

Susan McDermott, a Coca-Cola sajtószóvivője szerint a szájttal csupán "néhány mendemondát és mítoszt szerettek volna köríteni a márka köré". "Nem szabad túl komolyan venni" - nyilatkozta a szóvivő a Sun Sentinel érdeklődésére.