CNH és Iveco
A bezárások elsősorban az egyesült államokbeli CNH Global NV mezőgazdasági gépgyártót, a teherautó- és buszgyártó Iveco S.p.A.-t és az alkatrészipari részlegeket érintik majd - értesült a Bloomberg. A július második felére ígért, a hitelező bankok által már jóváhagyott alaptőke-emelés során 5 euró névértékű részvényeket bocsátanak ki (a FIAT-papírok záró árfolyama szerdán 6,71 euró volt a milánói tőzsdén). Az igazgatóság várakozásai szerint a tavaly rekordmértékű, 3,9 milliárd euró veszteséggel záró csoport jövőre nullszaldós üzemi eredményt ér el - írja az il nuovo.it internetes újság -, 2006-ra pedig már nettó profitot remélnek.
19,5 milliárd euró beruházásokra
A 2002-ben 30,2 százalékos olasz, illetve 4 százalékos európai piaci részesedést 32,4 százalékra, illetve 4,1 százalékra kívánják növelni a program végére. A hároméves terv összesen 19,5 milliárd eurót szán beruházásokra, ebből 9,1 milliárdot fordítanak új modellek fejlesztésére, köztük lesz egy miniautó, egy a Multipla kiváltására hivatott egyterű és egy négykerék-meghajtású személyautó is.
Eladott GM-rész
Az eddigi átszervezések során a FIAT megvált számos, nem az alaptevékenységéhez tartozónak tekintett érdekeltségétől, s a héten véglegesítik azt a szerződést is, amelynek értelmében 1,6 milliárd euróért eladja repülőgép-ipari részlegét, a FIAT Aviót az egyesült államokbeli Carlyle befektetési alapnak és az olasz állami tulajdonban levő Finmeccanica hadiipari vállalatnak. A csoport már túladott a General Motorsban levő részesedésén is, amelyre még 2000-ben tett szert, amikor a GM viszont 20 százalékot szerzett a FIAT-ban. Az akkor kötött megállapodás szerint a FIAT-nak a 2004-2009 közötti időszakban eladási opciója van GM-mel szemben a maradék 80 százalékra.