Az olasz gazdasági minisztérium ezek után sietett leszögezni, hogy az állam biztosan nem száll be a Fiat csoportba - a tárca közleménye ugyanakkor nem szólt a Fiat Autóról. A minisztérium illetékesei nem nyilatkoznak a közleménnyel kapcsolatban - közölte a Reuters.
A kormány több száz állást megmentene
A Fiat, a kormány és a hitelező bankok (Sanpaolo IMI, IntesaBCI, Capitalia) képviselői a héten találkoznak, hogy a további lépéseket megvitassák. A Fiat legutóbb nyolcezer állás megszüntetését jelentette be, a kormány ebből 1800 szicíliai munkahelyet mindenképpen meg szeretne menteni. A tervezett leépítés, ami ellen a dolgozók sztrájkkal tiltakoztak, szakértők szerint nagyjából negyedmilliárd eurót takaríthat meg a Fiatnak.
Mario Monti figyel
Az állami beavatkozáshoz azonban az Unió versenyhivatalának beleegyezésére is szükség lesz. Romano Prodi, az Európai Bizottság elnöke feltehetően támogatja az ötletet, igaz, ő korábban épp Olaszország miniszterelnöke volt. Prodi a La Stampának adott interjújában kifejtette, hogy "Olaszország nem maradhat ipar nélkül. Mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy az évtizedek alatt felépített vállalatot megmentsük."
A BBC értesülése szerint Mario Monti, az EU versenyügyi biztosa ugyanakkor már figyelmeztette Berlusconit, hogy a kormányzati döntéseknek meg kell felelniük a szabad versenyre vonatkozó uniós előírásoknak.
Komoly értékvesztés
A GM két évvel ezelőtt 2,4 milliárd dollárt fizetett a vezető olasz autóipari cég 20 százalékos tulajdonhányadáért, egyúttal a 2004-2009 közötti időszakra opciót szerzett a fennmaradó 80 százalék megvásárlására. A FIAT piaci pozícióinak azóta bekövetkezett gyengülése miatt azonban elemzők szerint a GM 4 milliárd dollárnál többet aligha fog fizetni a teljes körű irányítási jogok megszerzéséért.