A pubok a vesztesek
A korai búcsú a kiskereskedelmi vállalatokat és a kocsmákat sújtja a leginkább, de - mint az a tőzsdei reakciókból is kitűnik - a vesztesek közé tartoznak a sörgyártók, a fogadóirodák és a reklámbevételektől eleső médiatársaságok is. A brit kiskereskedelmi szövetség szerint az üzletek meccsenként 30 millió font extrabevételhez jutottak volna, amihez a Footfall piackutató cég hozzáteszi, hogy a boltok az EB kezdetén jelentős többletkészleteket halmoztak föl, s most az áruk egy részét nem fogják tudni értékesíteni.
A portugál gazdaságnak is fáj a nagy csapatok kiesése
Az EB alakulása egyébként Portugália számára a legjobb, mármint gazdasági szempontból, nem a csapat szereplését tekintve. A Datamonitor elemző cég korábban azt jósolta, hogy a portugál sörpiac több évi stagnálás után idén 2,4 százalékkal nő, döntően az EB-re érkező angol, német, dán és svéd szurkolóknak köszönhetően. Csakhogy ezek a csapatok már kiestek, így a prognózis teljesüléséért már érdemben egyedül a csehek tehetnek valamit.