A munkaadók úgy ítélik meg, hogy a házimunka gondjai nélkül az alkalmazott több figyelmet fordítanak munkahelyi teendőikre. A szakemberek szerint hamarosan eljön az idő, amikor az, ha valaki nem passzolja át a háztartási teendőket erre szakosodott szolgáltatóknak, legalább olyan furcsa lesz, mintha ma azt mondaná: nem vásárol mosógépet.
30 milliárdos piac
A Datamonitor előrejelzése szerint 2006-ig robbanásszerűen megnövekszik a házimunkát végző cégek iránti kereslet. Európában jelenleg a háztartások 10 százaléka veszi igénybe takarítóvállalatok szolgáltatásait. A felmérés szerint 2006-ra ez az arány eléri a 16 százalékot, s ezáltal a piac értéke 30 milliárd eurónál (7350 milliárd forint) is magasabbra szökik.
Az otthontakarítás tűnik a közeljövő legpénzesebb ágazatnak, de nemcsak ez, hanem a készétel-rendelés és a ruhatisztítás kereslete is megnő. A felmérés szerint a ruhatisztító szolgáltatás iránti kereslet évente 17,2 százalékkal fog nőni, míg a készétel-rendelési igény évente 4,8 százalékos növekedést ígér.