További Világ cikkek
Tekintse meg képeinket Fotó: EPA |
Több szakértő bízik ugyanakkor az autószalon hatásában. Az AP-nek nyilatkozó Gaeten Toulemonde, a Deutsche Bank elemzője 3-4 százalékos növekedést jósol, és szerinte a szalon, illetve a rengeteg új modell sokakat vásárlásra ösztönöz majd. A szalon szervezője, a VDA iparági szövetség szerint a tizenegy napos rendezvényt 850 ezer látogató keresi fel, ami negyvenezerrel több a 2001-esnél. Akkor ezerhetven, idén körülbelül ezer kiállító jelenik meg Frankfurtban.
A Volvo nem bízik Európában
A bemutatott modellek sikere több autógyártó számára valóban létfontosságú lehet: Hans-Olov Olsson, a Volvo elnök-vezérigazgatója közölte, az S40-esből évente százötvenezret szeretnének eladni - így az új modell adná a cég teljes forgalmának egyharmadát. Olsson ugyanakkor hozzátette, hogy idén nem számítanak az európai piac bővülésére, de úgy vélik, hogy az amerikai eladások nőhetnek, és talán jövőre az itteni kereslet is újra növekedni kezd.
VW: jobb féléves eredmény?
A márka helyzetét nehezíti, hogy ugyanebben a szegmensben indul a szintén Frankfurtban bemutatott új Opel Astra is. Rick Wagoner, a General Motors elnök-vezérigazgatója szerint az új modell népszerű lesz, bár arról nem nyilatkozott, hogy legyőzheti-e a Golfot. Az új Astra csak 2004-ben kerül a márkakereskedésekbe.
Focus, S40, Panda
Klikk a képre! |
Szintén döntő lehet a gyár sorsának szempontjából az új Panda fogadtatása. Szakértők szerint a kisautó megfordíthatja az eddigi trendet, és a Fiat eladásai újra stabilan növekedésnek indulhatnak - a gyár előző megmentőnek szánt modellje, a Stilo annak idején nem váltotta be hozzá fűzött reményeket.