Európában 7,3 százalékkal, 1,27 millióra csökkentek a gépjárműeladások áprilisban, elsősorban mert a húsvéti ünnepek miatt kettővel, sőt Németországban hárommal kevesebb munkanap volt a hónapban, mint egy évvel ezelőtt - jelentette az ACEA európai autóipari szervezet.
A FIAT erősít
A sorból egyedül az olasz FIAT lóg ki, amelynek eladásai 12 százalékkal emelkedtek éves összehasonlításban. A siker - az olaszok vásárlási kedvének növekedése mellett - elsősorban az autógyár új modelljének, a rendkívül népszerű Grande Puntónak köszönhető, de az Alfa Romeo is kelendő volt. A FIAT-csoport piaci részesedése így 7,7 százalékra emelkedett a kontinensen.
A Volkswagen 3,1 százalékkal visszaesett, mert bár a VW-márkákból többet adtak el, az Audi, a Seat és a Skoda értékesítése csökkent. A csoport azonban így is jobban teljesített az európai átlagnál. A Renault folytatta mélyrepülését: áprilisban 12,9 százalékkal estek az eladásai. Ugyancsak rosszul teljesített a DaimlerChrysler prémium márkája, a Mercedes-Benz, amely 8,8 százalékot esett, a Chrysler eladásai viszont 8,7 százalékkal emelkedtek, ugyanakkor a Smartból kevesebbet adtak el, mint az előző negyedévben.
Az ázsiai autógyártók közül a japán Suzuki értékesítése 8,9 százalékkal, a Mazdáé 2,4 százalékkal, a dél-korai Kia Motorsé 0,8 százalékkal emelkedett. A Toyota eladásai 1 százalékkal csökkentek, de a csoport luxusmárkája, a Lexus értékesítése 63,4 százalékkal, 3205 darabra ugrott. A Nissan Motor továbbra is gyengélkedik: közel ötödével esett az értékesítés.
A két vezető amerikai autógyár, a General Motors és a Ford Motor egyaránt kevesebb autót adott el áprilisban. A visszaesés 10,8, illetve 10,9 százalékos volt. A kilátások sem rózsásak: az autógyártók összesített részvényindexe esett az aggodalmak miatt, hogy az emelkedő nyersanyagárak, a krónikus túltermelés és az árháború nyomás alá helyezi a nyereségrátát.