Árpád
-2 °C
9 °C

Ki felelős száz autós haláláért?

2001.05.22. 11:25
Kapcsolódó cikkek (1)
Órákkal azután, hogy a Bridgestone/Firestone gumigyár bejelentette, hogy ezentúl nem ad el abroncsokat a Fordnak, az AP hírügynökség megtudta: az autógyár újabb 10-13 millió Firestone gumi visszahívására kényszerül. A két cég példátlanul mocskolódó nyilatkozatháborúba kezdett.
Kivételesen durva szópárbajba bonyolódott a világ egyik legnagyobb autó- és gumiabroncs gyára. A feszültség érthető, hiszen egy tavalyi visszahívási ügy mindkettő jó hírnevét megtépázta.

Rádupláznak a tavalyi blamára

A Ford Explorer nem megfelelő kialakítása is hozzájárult a tragédiákhoz
A tavalyi, nagy vihart kavart visszahívási akció után - ekkor 6,5 millió gumit volt kénytelen lecserélni a Ford - idén kétszer ennyi abroncsot hív vissza a gépkocsigyártó. A cég nem cáfolta és nem erősítette meg az AP értesülését.

Ki miatt haltak meg több mint százan?

A tavalyi botrány során a Ford azt állította, hogy a Firestone egyes gumijainak kialakítása, illetve a gyenge gyártási minőség miatt több mint 100 autós halt meg, miután durrdefektet kaptak. Ezeket a széles abroncsokat főként az Explorer modellekre szerelték. A gumigyár ugyan elismeri, hogy a tervezés és gyártás során követett el hibákat, de azt is hangsúlyozza, hogy a Ford Explorer nem megfelelő kialakítása is hozzájárult a tragédiákhoz. Ezt arra alapozzák, hogy ezzel a modellel kapcsolatban öt-tízszer annyi panasz érkezett, mint az ugyanolyan abronccsal szerelt Ford Ranger miatt. A Firestone friss közleményében azt állítja, hogy az üzleti kapcsolatot éppen amiatt szakítja meg az autógyárral, hogy az nem hajlandó elismerni felelősségét az ügyben.

Beszóltál? Ütlek megfele!

A Ford válaszul bejelentette, hogy a Firestone közleménye valójában reakció volt a Ford által megrendelt legfrissebb vizsgálat eredményeire, amely a gumigyár modelljeinek biztonságát firtatta. Az autógyár vezetői ezért mérlegelik, hogy meggondolandó lenne a Firestone Wilderness AT modelljei közül az összeset visszahívni. Az említett vizsgálat eredményeit a Ford vezetője kedden ismerteti a Kongresszusban, ahol sajtóhírek szerint be fogja jelenteni az újabb visszahívást.

Minden a mazsolák miatt van?

Az autógyár a tavalyi akció költségein ugyan megosztozott a Firestone-nal, de egyszer sem volt hajlandó elismerni saját felelősségét. (Egy autós újság igen drága kísérletsorozat elvégzése után arra a következtetésre jutott, hogy az említett gépkocsi- és gumimodellel még durrdefekt esetén is meg lehet állni minden különösebb vezetői trükk nélkül. A lap szerint a tragédiák fő oka az volt, hogy a bepánikolt vezetők beleálltak a fékbe majd rángatták a kormányt.)

Mind a ketten isszák a levét

A Firestone hétfőn igen éles modorban bírálta a Fordot, megjegyezve, hogy a halálesetek és sérülések többsége Explorerekkel történt, pedig a gyár számos más modelljére szereltek a kérdéses gumiabroncsból. Iparági elemzők szerint a durva szakítás egyik cégnek sem használ, de a Firestone veszthet többet rajta. Az idén márciusban piacra dobott új Ford Explorer modell eladásai mindenesetre igen-igen gyengén alakulnak.

A Ford + a Deákné vászna

A két cég közötti heves adok-kapok sokadik fordulata, hogy a fent ismertett nyilatkozatháború előtt néhány nappal derült ki: a Ford louisville-i üzemének hibás gyártósora miatt megsérült 50 ezer új Explorer gumiabroncsa - ezek között van Goodyear és Michelin márkájú is - amelyeket cserére vissza kellett hívni.

Paphos képekben

Ciprusi fotók, fantasztikus élmények. Nézd meg most!

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.