Miklós
-7 °C
2 °C

A Heineken betörne a muzulmán piacokra

2003.07.07. 11:58
A holland sörgyártó bejelentette, hogy alkoholmentes italokkal szeretne megjelenni a muzulmán országok piacain.
A cég Egyiptomban már forgalmazza a Fayrouz nevű, gyümölcsízű alkoholmentes sört, amit már az Al Azhar szunnita vallási szervezet is hivatalosan elfogadott, közölte a BBC. A Heineken most a nagy-britanniai, németországi, hollandiai és franciaországi muzulmán közösségekben, illetve újabb muzulmán országokban szeretné piacra dobni az italt.

A vállalat 2002-ben vásárolta fel 280 millió dollárért a Fayrouzt gyártó Al Harham Beverages Co-t, Egyiptom egyetlen sörfőzdéjét. A Fayrouz egyáltalán nem tartalmaz alkoholt (ellentétben más alkoholmentes sörökkel), így azt a vallásos muzulmánok is fogyaszthatják.

Gyenge eredmény

A Heineken múlt hónapban jelentette be, hogy első féléves eredménye elmarad a korábban kalkulálttól, mivel a legfontosabb márkák (Heineken, Amstel) forgalma nem nőtt a várt mértékben. A belga Interbrew ezzel szemben 2003-ra komoly növekedést jósol.

A brit Scottish & Newcastle is azt közölte, hogy legfontosabb piacain (Franciaországban és Oroszországban) komolyan nőtt a forgalma. A Heineken a rossz eredménnyel kapcsolatban arra hivatkozik, hogy a cég forgalmának jó részét a bárok és éttermek eladásai adják, így azok a cégek akik inkább az otthoni fogyasztásban erősek, kevésbé érezték az iraki háború és a SARS hatását.