Judit
-2 °C
8 °C

Tovább terjeszkedik a H&M és a Zara

2006.03.30. 08:25
Erőteljes profitnövekedésről és további expanziós tervekről számolt be az európai ruházati láncok közül tegnap a spanyol Zara és a svéd Hennes & Mauritz (H&M) AB is.

A Zara-lánc tulajdonosa, az Inditex SA tavaly 803 millió euró nettó nyereséget ért el, 26 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A társaság tegnap első negyedéves számait ismertette, a 193 millió eurós adózott profit 21 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi szintnél. A piac azonban a kedvező nyereségadatok ellenére sem fogadta kitörő lelkesedéssel a H&M jelentését, ami a vártnál alacsonyabb forgalombővüléssel magyarázható.

A H&M november és január között 1,6 milliárd euró értékben értékesített ruházati termékeket, ami éves szinten 20 százalékos bővülést jelent ugyan, de a negyedév utolsó hónapjának 11 százalékos növekedése elmarad a várt 15 százalékos ütemtől. Az Inditex forgalma 21 százalékkal, 6,7 milliárd euróra emelkedett, de az expanziós hatások kiszűrése után csupán 5 százalékos növekedés adódik, szemben az egy évvel korábbi 9 százalékos ütemmel.

A tegnapi bejelentések alapján a Zara letaszította trónjáról az eddig Európa legnagyobb ruházati láncának számító H&M-et, miután tavalyi forgalma 1,6 százalékkal meghaladta svéd riválisának 2005-ös árbevételét. Már eddig is dinamikus terjeszkedési politika jellemezte a két vállalatot, és a tervek szerint ez idén sem lesz másképp. A Zara hálózata tavaly 448 üzlettel bővült, az idén pedig további 410-490 új bolt nyitásával számolnak. A H&M szintén jelentős bővítésre készül, a második negyedévben 54 új üzletet nyit a vállalat, elsősorban az Egyesült Államokban, Németországban, Spanyolországban, Hollandiában és Lengyelországban. Mind a két társaság jelen van Magyarországon is, a Zara 2004-ben nyitotta első boltját, a H&M pedig tavaly ősszel.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.