Jövőre újraindul az MG Rover

2005.10.30. 17:31
Az MG Rovert felvásárló Nanjing Automobile kínai autógyártó cég korábban azt közölte, hogy 2007-ig 1200 alkalmazottal, két járműmodell gyártásával indítaná újra a termelést, a legfrissebb lapértesülések szerint azonban már 2006 végén beindul a gyártás.

Az Automotive News Europe hétfőn megjelenő számában a vállalkozás egyik illetékese azt mondta, hogy a termelés újraindításának az előkészülete igen jó ütemben halad. Az induláshoz a Nanjingnak vegyes vállalati megállapodást kell kötnie új brit partnerével, a GB Sports Car céggel, amire várhatóan még a karácsony előtt sor kerül. A GB Sports Car konzorciumát Fraser Welford-Winton, a PowerTrain, az MG Rover egykori motorgyártó leánycégének a volt ügyvezető igazgatója vezeti.

Minőségi gondok

Kezdetben az MG TF és az MG ZT modelljeit gyártaná a longbridge-i MG Rover gyárban, ahol egyébként az elmúlt időszakban pocsék minőségű autók gördültek le a gyártószalagról brit Warranty Direct szerint. Mint azt a Totalcar megírta, az utolsó darabok egy rakás mechanikus és elektronikus problémától szenvednek, az utolsó három évben készült autók körülbelül 20 százalékát általános gyártási hibák sújtják, és az újabb Roverek üzemanyagellátó-rendszereiben hatszor annyi hiba fordul elő, mint a 4-6 éves modellek között.

A legproblémásabb területnek az autók elektromos rendszerét jelölte meg a Warranty Direct, a garanciális javítások 29 százalékát ilyen jellegű panaszok okozzák. Előfordulnak ok nélkül kivillanó jelzőfények, rosszul működő ventilátorok és ablakmotorok, és volt olyan eset is, amikor az elektromos ablak gombjának megnyomására a duda és az ablaktörlő kelt életre. A panaszok nagyjából egynegyedét váltóhiba okozza. A szóban forgó javítások költsége átlagosan 279 fontba (kb. 103 000 Ft)kerül a tulajdonosoknak, de volt olyan eset is, hogy 3872 angol fontba (kb. 1,4 millió Ft) került az autó talpra állítása.

Kínai gyártás

Az Automotive News Europe értesülése szerint a Nanjing Automobile tárgyalásokat kezdett a MG megszerzéséért alulmaradt kínai riválisával, a Shanghai Automotive Industry céggel MG Rover modellek kínai gyártásáról. A Nanjing Automobile júliusban vásárolta fel a csődbe jutott brit MG Rovert, 53 millió fontért (78 millió euró). A cég adóssága ekkor 1,4 milliárd font volt. A Rover tavaly több mint megduplázta veszteségét. 2004-et 250 millió font hiánnyal zárta a társaság. 2003-ban 92,6 millió font volt a veszteség.

A cég, amely az idén áprilisban jelentett csődöt, 1994-től hat évig a BMW tulajdonában volt, de a bajor cég - miután a Rover még 1999-ben is 780 millió font adó előtti veszteséget termelt - 2000-ben, 10 font jelképes összegért eladta az autógyárat a Phoenix brit pénzügyi befektetőcsoportnak. A cégcsődöt megelőzően a Rovernek 6 ezer alkalmazottja volt, és évente mintegy 112 ezer autót gyártott.ót gyártott.