370 ezer ügyfele adatát vesztette el a HSBC

2008.04.07. 13:46
A brit pénzügyi felügyelet vizsgálódik, hogyan veszthette el 370 ezer ügyfele adatát a HSBC. A bank szerint nem fenyegeti veszély az ügyfeleket és nagy erőkkel keresik az eltűnt lemezt.

Négy hete vesztette el az ügyfelek adatait tartalmazó merevlemezt a bank Nagy-Britanniában. A lemezt futárral küldték a bank southhamtoni részlegéből – tudósít a BBC Online.

Az ügyfelek személyes adatai voltak a lemezen: nevük, címük, születési idejük és életbiztosítási szerződésük adatai. Összesen 370 ezer ügyfél érintett az ügyben, ennek ellenére a bank szerint nem fenyegeti őket csalás veszélye. A HSBC szóvivője a Guardiannek azt mondta, hogy az adatok jelszóval védettek, de nem gondolják azt, hogy a lemez olyan kezébe került volna, akinek hátsó szándékai lennének vele. A bank minden érintett ügyféllel felveszi majd a kapcsolatot.

A banknál már vizsgálják, hogyan és mikor tűnhetett el útközben a lemez. A viszontbiztosítónál, akihez küldték az adatokat, keresik a lemezt, mindent megtesznek annak érdekében, hogy megtalálják. A pénzügyi felügyeletet értesítették az adatok elvesztéséről, ők vizsgálatot is indítottak az ügyben.

Nem ez az első alkalom, hogy Nagy-Britanniában ügyfelek személyes adatai tűnnek el. Emlékezhetünk, hogy tavaly a Nationwide ingatlanszövetkezet és a Norwich Union biztosítási társaság is levesztette ügyfelei adatait, a két társaság pénzbüntetést kapott az eset miatt. A legnagyobb visszhangot kiváltó eset mégis az volt, amikor tavaly ősszel a brit adóhivatal is elvesztett néhány merevlemezt, amikor Londonból Newcastle-be küldték azokat. Ezeken 25 millió brit személyes adatai volt. Az eset miatt le is mondott az adóhivatal, a HMRC elnöke.