A telkek kisajátításának kérdésében megoszlik a szlovák közvélemény értékítélete: a sajtó és a politikai megfigyelők egy része a telektulajdonosokat az arrogáns államhatalom ellen hősként fellépő lázadóknak írja le, míg mások és a vezetés - köztük Pavol Rusko gazdasági miniszter is - a közösség érdekeit figyelmen kívül hagyó, önző birtokosokról beszél.
A Hyundai márciusban választotta első európai gyártóhelye telephelyéül Zsolnát, ahol 2400 munkahely létesítésével 2006-ra évi 200 ezer Kia- autó összeszerelésére alkalmas kapacitást épít ki.
Nemzeti érdek?
Az érintett földtulajdonosok polgári kezdeményezést indítottak, megtagadták földjeik eladását, és a megajánlott ár több mint háromszorosát követelik. Az állami Zilina Invest beruházási társaság ennek ellenére már megkezdte az építési munkálatokat, hogy tarthassa a Kianak ígért határidőket, de a bíróság esetleg a munkálatok leállítása mellett dönthet. A földtulajdonosak azzal érvelnek, hogy földjeiket csak " alapvetően fontos nemzeti érdekre" hivatkozva lehet a törvény értelmében kisajátítani. Szerintük ez esetben csak egy magáncég érdekeiről van szó.
A megfigyelők szerint a szlovák közvélemény nagyobb szimpátiát tanúsít a birtokosok iránt azóta, hogy júliusban csak bírósági döntés után tették közzé a szlovák állam és a Hyundai közötti titkos beruházási szerződés részleteit, amely Pozsony egyoldalú közelezettség vállalásait tartalmazza. Eszerint a szlovák kormány a beruházás elhúzódása esetén kártérítést köteles fizetni, a dél-koreai vállalat viszont minden következmény nélkül csökkentheti beruházása méretét.